Telegram / Whatsapp 019 -7907970. No calls.

Friday 6 September 2013

[INFO] : KENAPA SUPPLEMENT SHAKLEE TIADA SILICA GEL?? GOOD QUESTION FROM MY CUST...

Assalamualaikum dan Salam Jumaat suma :)
Minggu nie minggu last kite menyambut Syawal dan akan masuk Dzulqo'dah mengikut Kalendar Hijrah... Alhamdulillah....

Malam semalam dapat masej dari seorang cust.. Act, dia seorang regular cust pd Sya.. 

Persoalan dia...

"Salam Sya, nak tanya lah, kite baru perasan.. dalam setiap supplement Shaklee yang kite consume nie tak de SILICA GEL.. Kenape eh?? Sebabkan, selalunya dulu kalau kite beli supplement brand ape2 je mesti ade SILICA GEL..."

Alhamdulillah ada cust yang concern pasal nie.. 1st of all, meh nak tayang dulu ape tu SILICA GEL..kang ramai dok tanye apa tu SILICA GEL kan??


Haaaa, nie la die SILICA GEL... selalunya jumpe bende alah nie kat mane?? Kat dalam kotak kasut, beli handbang baru, dalam supplement (but not shaklee) kaan??

Apa fungsi SILICA GEL nie sebenarnya??

Silica Gel ini adalah sejenis "desiccant" iaitu ia berfungsi untuk menyerap lembapan. Sebab itulah korang sume selalu jumpe dalam kotak kasut or handbag baru or kotak2 barangan elektrik kerana bertujuan untuk mengelakkan pertumbuhan kulat yang boleh merosakkan barangan tersebut. Bagi supplement pula, Silica Gel dimasukkan sekali dalam botol adalah untuk mengelakkan pil/supplement tersebut dirosakkan oleh wap air yang mungkin terperangkap dalam botol supplement tersebut bila kita buka botol untuk mengambil pil/suplement..

Ok, berbalik kepada persoalan cust Sya tadi.. KENAPA SUPPLEMENT SHAKLEE TAK ADA SILICA GEL??

Hal ini kerana, Shaklee merupakan suppelement ASLI, TIADA BAHAN PENGAWET, TIADA PEWARNA TAMBAHAN, TIADA BAHAN PERASA... Oleh sebab itu, Supplement Shaklee tidak memerlukan Silica Gel!! Hebatkan product Shaklee??

Akan tetapi, jika anda membeliatau consume Chewable Vita-C Plus for ur child, jangan terkejut pulak bile nampak Silica Gel... 

Meh tengok nie....


Inilah bentuk Silica Gel didalam Chew Vita-C.. Unikkan bentuknya.. Tak macam silica gel yang lain..

Kenapa ade silica gel kan?? Kerana  nama supplement ini pon Chewable Vita-C Plus untuk kanak-kanak, yang mane kita ketahui kanak-kanak nie tak alert dengan persekitaran sekeliling.. Let say, kita yang ambil supplement Chew nie bagi pada anak, dah tentu kita akan pastikan TANGAN KITA KERING.. Am I Rite?? Tapi kanak-kanak?? Deme selalunya main tonggang je botol vitamin kan? Samada tangan kering ke tak deme xpeduli... Btol kan?? 

So, hebatnya Shaklee nie sampai itu pon diambil kira jugak.. Oleh sebab demikian, Shaklee ambil langkah awal dan bijak dengan menyediakan penyerap kelembapan tersebut.. Lagipun, silika gel yang terdapat dalam botol Chew Vita-C nie tak sama dengan silica gel yang lain.. yang biasa selalunya tak ada safety, just bungkus dalam paper yang boleh koyak bile2 masa dan kebarangkalian utk anak2 buat main dan makan adalah tinggi! 

Tapi Silica Gel Shaklee diletakkan didalam bekas keras dan kecil serta ditutup serapatnya.. so kebarangkalian untuk anak2 menyentuh adalah rendah sama sekali!!

Alhamdulillah, terjawab akhirnya persoalah cust tersebut... So janganlah ragu-ragu untuk mendapatkan atau mencuba product Shaklee nie kerana banyak kebaikan dan manfaat untuk kesihatan tubuh badan...


Berminat untuk mendapatkan SUPPLEMENT SHAKLEE??

HARGA SUPER DUPER JIMAT MENANTI ANDA!!

Hubungi Sya,

Puan Sya 
SMS/Whatsapp 010-278 3044 / 019-7907970 
BBM Pin : 288F2692 
WeChat ID : aisyaimaan
Fanpage FB :Vitalicious
E-mail : khairunnisa.maknor@gmail.com
Share:

0 comments:

Post a Comment