Telegram / Whatsapp 019 -7907970. No calls.

Thursday 3 April 2014

Set Breastfeeding 3M SHAKLEE Bantu Banyakkan Susu Ibu



FUNGSI SETIAP VITAMIN dalam SET BREASTFEEDING 3M

ESP Soy Protein Isolate Powder - Membantu ibu kekal bertenaga sekaligus mencegah migrain, insomnia, dan tekanan - Merupakan ‘Milkbooster’yang membantu kelancaran penghasilan susu dengan cepat, dan pekat - Membaiki pigmentasi dengan menjadikan kulit ibu lebih anjal dan berseri

Alfafa Complex - Juga bertindak sebagai "milk-booster" - melegakan / mengelakkan sakit sendi dan belakang - Menghilangkan kelesuan dan tekanan - Membantu masalah penghadaman dan pencernaan - Melegakan sembelit - Menyingkirkan lemak dan kolesterol - Membuang angin dalam badan -Membantu masalah keputihan 

Vitalea (Multivitamin) - Membantu membekalkan tubuh badan dengan nutrisi yang secukupnya agar sentiasa cergas, sihat dan bertenaga - Diformulasikan dengan zat besi yang membantu ibu yang menghidapi anemia/kurang darah 

B-Complex - Membantu meningkatkan tenaga, serta melegakan kepenatan/kelesuan dan tekanan kerana vitamin B berperanan untuk menukarkan makanan yang kita ambil kepada tenaga - Membantu memberi mood yang baik dan tenang serta meningkatkan fokus sekaligus membantu kelancaran pengeluaran susu - Penting untuk kecantikan juga kerana vitamin B memelihara kulit dari dalam. 

Sustained Release Vita C - bertindak sebagai anti-oksidan serta berperanan untuk menjadikan kulit yang cantik dan anjal kerana vitamin menggalakkan / merangsang pembentukan kolagen dalam badan - Membantu meningkatkan sistem imunisasi badan supaya ibu dan bayi tidak mudah diserang penyakit - Merangsang pembentukan sel-sel baru bagi mempercepatkan penyembuhan luka.

Ostematrix (Kalsium) - Keperluan kalsium yang secukupnya sangat penting untuk menghasilkan susu dengan cepat, banyak dan berkualiti kerana kandungan utama susu adalah kalsium dan protein. - Membantu menghilangkan sakit-sakit yang berkaitan sendi dan tulang. - Membantu ibu berasa cergas dan bertenaga - Membantu Mengelakkan darisembelit

TESTIMONI PENGGUNA SET BREASTFEEDING 3M

Pertama kali saya jatuh cinta dengan Energing Soy Protein (ESP) ialah waktu saya menyusukan anak kedua saya. Saya beli Set 3M. Dalam set tu ada Vita-Lea, B-Complex, Vitamin C, Alfalfa, Ostematrix dan ESP. Rasa susu soya yang light memang membangkitkan selera minum saya. Agak-agak bosan dengan soya plain, saya akan tambahkan perasa lain yang kena dengan selera saya. Antaranya ribena, milo, horlick atau dicampur dengan air BLISS. Ditambah lagivitamin lain yang membantu saya untuk mendapatkan nutrisi penting untuk tumbesaran anak melalui susu ibu.

Dipendekkan cerita, anak pertama saya cuma dapat menyusu sampai umur sebulan setengah je. Lepas tu terpaksa bagi susu tepung sebab susu kering. Memang sedih sangat waktu tu sebab sepanjang tumbesaran anak sulung, kerap keluar masuk hospital. Sehingga usia setahun setengah, 3 kali berkampung di hospital sebab kena jangkitan kuman kat paru-paru. sekali masuk wad sampai seminggu. Letih... Memang tersangat letih..Maklum la.. Bukan pergi bercuti...
Saya diperkenalkan dengan Shaklee oleh teman sepejabat iaitu Ain, Nana dan Mas. Mereka ni team breastfeed kt opis. Mereka galakkan rakan2 untuk menyusu badan. masa tu saya baru masuk office selepas ambil cuti bersalin 3 bulan. Masa tu susu badan masih ada cuma tak cukup untuk anak kedua. Mereka cadangkan supaya saya cuba set basic menyusu. Syukur alhamdulillah. Susu pun meriah. Dua bulan cuba set basic menyusu, saya pun upgrade ambilset 3M. Anak suka sangat sebab puas menyusu. Tidur pun makin nyenyak.

Apa yang saya nak tekankan kat sini, perbezaan antara kedua-dua anak saya dengan Shaklee dan tanpa Shaklee ialah:
1) Anak Shaklee saya mempunyai sistem imune yang baik kerana dia jarang jatuh sakit (demam, batuk, kahak)
2) Selera makan dia sangat-sangat baik.
3) Kurang gejala sembelit berbanding anak sulung.
4) Anak kedua saya juga tidak menggunakan nebulizer berbanding anak sulung.
5) Dia lebih ceria dan kurang meragam.
Ya.. Betul kata anda.. Ini semua takdir Allah. Tapi saya percaya... Dengan usaha, Tawakkal, bersangka baik dengan Allah, kita akan beroleh kebaikan daripada apa yang kita usahakan...
Allah akan membantu kita selama mana kita berusaha dan yakin kepada Nya.





Ingin mendapatkan 15%-20% diskaun bagi setiap produk di atas, jom mendaftar sebagai ahli Shaklee. Yuran cuma RM75 seumur hidup.

Hubungi saya sekarang,
----------------------------------------------
Pn. Sya
PM FB :Aisya Imaan di Facebook
SMS / Whatsapp : 019-7907970 / 010-278 3044 
BB Pin : 288F2692 or 73FEC63A
WeChat ID : FelaNeesya
Fanpage FB : Vitalicious
-----------------------------------------------------
Share:

0 comments:

Post a Comment