Telegram / Whatsapp 019 -7907970. No calls.

Wednesday 2 April 2014

Tak Minum Susu? Jom Telan OSTEMATRIK SHAKLEE!

Entry kali nie khas buat mereka yang TIDAK GEMAR MINUM SUSU..
Allahuakbar, ruginyaa siapa yang tak suka minum susu nie.. tau tak betapa baaaanyaknya khasiat susu untuk tubuh badan manusia??

Jom ketahui apa kebaikan susu untuk badan kita..


MANFAAT SUSU
 
1. Membuat kulit lebih berseri
Pernahkah Anda mendengar kalau artis-artis korea seperti Song Hye Kyo melakukan terapi mandi air susu demi menjaga kesihatan kulitnya. Bahkan menurut cerita, Cleopatra pun mandi susu demi membuat lembut kulitnya. Anda boleh melakukan hal yang sama seperti icon wanita tercantik ini. Susu mempunyai beberapa nutrisi seperti Lactic yang dapat membuat kulit lebih lembut. Selain itu juga susu mengandung Amino Acids yang dapat melembabkan kulit. Susu dapat membantu mencegah kerosakkan sel2 kerana memiliki antioksidan.


2. Mempersehat tulang dan gigi
Susu merupakan sumber kalsium yang penting untuk kesihatan tulang. Tidak hanya kanak-kanak yang memerlukankan susu untuk pertumbuhan tulang mereka, tetapi orang dewasa juga memerlukankannya untuk menjaga tulang mereka agar tetap kuat dan mencegah osteoporosis. Susu juga bagus untuk menghasilkan gigi yang kuat, dan membantu mencegah kerosakkan gigi dan gigi berlubang. Agar kalsium mudah diserap oleh tubuh, vitamin D harus ada. Jika Anda memiliki kekurangan vitamin D, belilah susu yang diperkaya dengan vitamin.

3. Membangun otot
Susu mengandung protein yang dapat membantu membangun kembali otot – otot Anda. Minumlah segelas susu setelah berolahraga untuk memberikan cukup protein yang diperlukankan oleh tubuh Anda. Dengan minum susu sebelum berolahraga, Anda akan terhindar dari rasa sakit selama berolahraga.


4. Mengurangi Stres
Susu adalah cara yang bagus untuk mengurangi stress. Segelas susu hangat akan membantu mengendurkan otot tegang dan menenangkan saraf. Susu juga telah terbukti mengurangi gejala PMS dan meningkatkan energi.
   
Haaaa, banyakkan manfaat susu nie.. Ramai yang tak boleh/tak suka minum susu antara sebabnya adalah rasa dan bau.. Alhamdulillah Sya sangat suka minum susu.. Tak kire jenis susu.. Tapi sekarang suka munum SUSU KAMBING + ESP.. Memang sedap lemak berkrim..

So, nak senang, telan OSTEMATRIK SHAKLEE sahaja sudah mencukupi bagi keperluan kalsium harian anda.. Tak percaya?? Meh tgk nie...


Haaa, nampak tak betapa hebatnya OSTEMATRIK SHAKLEE nie??
1 tablet bersamaan dengan 1 gelas susu berkalsium tinggi..
So bg yang tak minum susu meh amalkan OSTEMATRIK nie.. 


Harga bagi sebotol Ostematatrix ialah RM61.
Jom dapatkan Ostematrix pada harga PROMOSI bulan ini : 
Beli 6 botol Ostematrix pada harga (RM61x6), dan dapatkan 1 botol Ostematrix PERCUMA ;-)

Hubungi saya sekarang,

----------------------------------------------
Pn. Sya
PM FB :Aisya Imaan di Facebook
SMS / Whatsapp : 019-7907970 / 010-278 3044 
BB Pin : 288F2692 or 73FEC63A
WeChat ID : FelaNeesya
Fanpage FB : Vitalicious
-----------------------------------------------------
Share:

0 comments:

Post a Comment