Telegram / Whatsapp 019 -7907970. No calls.

Thursday 28 February 2013

GLA Complex Untuk Masalah Kitaran Haid Tidak Teratur

Haaaaa, Jangan nak kelentong korang2 yang bace nie xde yang periodnye cun je tiap2 bulan...mesti ade or penah period tunggang langangkan? 

Ade antara kawan2 sya yang mengadu... Period kejap datang pas tu 2-3 months xde period pas tu period balik lameee smpai 2-3 weeks pas tu 4-5 bulan baru period balik... Ade ke antara readers2 yang mengalami menstrual cycle yang mcm nie?? Kalu ade sebaiknya kene la jumpa doc untuk tau apa masalah kita..

Sebagai seorang perempuan, kita seharusnya tau KITARAN HAID kita setiap bulan... Mesti ade yang tertanya2 macam mana nak kira period cycle? macam mana kita nak tau waktu subur kita? Ok2, Sya dulu pon cam tu jugak... Tertanya2 dalam pale nie.. Macam2 persoalan lagi2 selepas kawin... Kita mesti kene alert semua tu.. Ye la kan, bile dah kawin mesti kita nak tau date 1st period sbb melalui date tu jugak la kite boleh menentukan usia kandungan bile kite preggy!! Yeaaaa :)


Ini adalah contoh kiraan Kitaran Haid Normal bagi setiap wanita.. 

Pada hari pertama kita turun period, date tu yang akan dikira sehingga 28 hari berikutnya untuk period seterusnya.. 28 hari diambil kira kerana itu merupakan kiraan bagi kitaran haid wanita normal. Kalau lewat 1-7 hari tu mula lah resah kan...hehe.. Time tu g la farmasi beli UPT kit... Mane lah tau LEKATTTT ;)

Waktu Subur bagi wanita yang normal kitaran haidnya adalah pada hari ke 11-15... time tu leh pulun la ye....Oopppsss, terlebey sudaa....hikhikhik :)

Kebiasannya pada hari ke 11-15 nie cairan yang keluar dari vagina cair seperti gam dan tidak berketul... Itu jugak menandakan, "Hubby, Yess! I'm Ready for the game.."



Back to the post tittle, Period tunggang langgang selepas penat becerabeh pasal period cycle kan.. hehe.. Untuk wanita yang mengalami keadaan seperti ini, boleh untuk mengamalkan GLA COMPLEX untuk memperbetulkan kitaran haid anda..





Testi Dari Cust Berkaitan GLA COMPLEX...




Apa khasiat GLA nie??

Antara khasiat GLA COMPLEX nie adalah :-

  • Membantu mengawal dan mengaturkan kitaran haid bagi kitarannya yang tunggang langgang tuu..
  • Membantu meningkatkan KESUBURAN bagi yang sgt2 inginkan cahaya mata....
  • Membantu melegakan PMS (sgt xsukeee period paid!!)
  • Membantu dalam melambatkan menoposs :)
  • Menguatkan kuku dan rambut 
  • Menjadikan kulit lebih berseri2 glowing2 dan sihat 
  • Membantu menangani EKZEMA
  • Mengawal kencing manis dan darah tinggi 
  • Mengawal kolestrol dalam badan
  • Untuk funsi saraf
  • Menguatkan imuniti tubuh
  • Mengurangkan blood-clot yang boleh menyebabkan heart attack!

Terlalu banyak kebaikan dalam setiap biji GLA nie.. Yang penting kesihatan terjamin..

Segala penyakit datangnya dari Allah SWT dan dari DIA jugak kita minta untuk menyembuhkan... Dalam pada berdoa usaha pon penting yee... doa tanpa usaha umpama kapal tanpa nakhoda :)



Hubungi Sya,
Puan Nisya
SMS/Whatsapp 010-278 3044
BBM Pin 288F2692

COD bagi kawasan Seremban, Senawang, Ampangan, Paroi dan kawasan sekitar



 
 
Share:

0 comments:

Post a Comment