Telegram / Whatsapp 019 -7907970. No calls.

Friday 15 February 2013

Alfalfa Untuk Merawat Keputihan


Rata-rata wanita sekarang mengalami KEPUTIHAN kan?? Mesti ade yang malu nak sharing sbb beranggapan bende nie P&C..Btol x??

Untuk pengetahuan semua, masalah KEPUTIHAN nie seharusnya dirawat supaya tidak memudaratkan kesihatan. Bagi anak dara mungkin ada yang x ambil kisah sgt, ye la kan ANAK DARA la katakan.. TETAPI!! Harus diingat, jika dari anak dara tidak dirawat dan tidak diendahkan, tidak mustahil apabila berkahwin nnt pelbagai penyakit  akan TERJANGKIT kat body kita...Nauzubillah Min Zalik....

To Be Honest, Sya pon ade masalah keputihan since sekolah lg..Tp so far xteruk laa... Time anak dara xde la pk kan sgt sbb keputihan pon xteruk.. Sumenya normal.. TAPI, start mengandungkan Imaan, keputihan Sya makin banyak dan itu MEMBIMBANGKAN Sya.. Bukan apa, bila preggy dan ada pulak KEPUTIHAN nie jadi sgt2 xselesa..Pada sesape yang penah mengalaminya mesti tau camne perasaan xselesa tu..

So time tu nak selesaikan masalah tu Sya rebus daun sireh dan airnye dijadikan Feminine Wash... Alhamdulillah ade berkurangan la tp still ade keputihan lg laa..So selame preggy Imaan Sya amalkan cara tradisional aje :)

Time preggy Imaan xtau lagi pasal Vit Shaklee nie..Kalau tau lame dah amalkan sebab keberkesanannya mmg terbukti...So, preggy 2nd time nie dah expose dgn Shaklee soooo ape lagi kan, stdy cket pasal product mane yg elok dan mujarab untuk Ibu mengandung yang  ada masalah keputihan... Nak tau apa???

Alfalfa (S) - 330 Biji
Alfalfa (L) - 700 Biji

Yesss!! Inilah ALFALFA COMPLEX... Bagi anak dara, wanita dah sudah berkahwin boleh mencuba ALFALFA COMPLEX untuk alami sendiri kesannya.. Bagi Ibu mengandung, anda tidak digalakkan mengambil ALFALFA COMPLEX semasa hamil TETAPI disarankan mengambil VITA LEA IRON FORMULA kerana didalam Vita Lea juga ada mengandungi alfalfa yang mana peratus kandungan nya tidak terlalu tinggi dan sgt sesuai untuk Ibu Hamil..

Disini saya ade attach kan article daripada sebuah majalah.. Sorry lupe name majalah...hehe..Hope korang baca dan fahamkan betul2 kenapa KEPUTIHAN harus dirawat......


Inilah rupanye saluran Miss V kite dijangkiti bakteria penyebab keputihan... Anda semua pasti xmahu keadaan seperti ini mengganggu hidup seharian anda kan?? Sooo?? Cegah la sebelum melarat.....


AL-KISAH.....

"Keputihan atau lendir yang keluar melalui vagina sering kali menjadi igauan ngeri buat kaum wanita. Selain memberikan rasa yang tidak selesa, ia mampu menimbulkan bau yang kurang menyenangkan. Tentunya perasaan rendah diri mula menghantui tatkala bersama dengan suami.

Keputihan adalah berbeza bagi setiap wanita. Terdapat segelintir wanita yang hanya mempunyai kuantiti keputihan yang sedikit, ada yang berketul-ketul, ada yang mengeluarkan cecair kekuning-kuningan serta berbau, malah terdapat juga yang mempunyai keputihan seperti cecair biasa dan tidak berbau.

Walau bagaimanapun, tahukah anda keputihan sebenarnya memainkan peranan yang penting dalam kehidupan harian kita. Cecair keputihan sebenarnya melindungi faraj daripada mengering atau sakit sebagaimana yang berlaku kepada wanita yang sudah lanjut usia atau menopaus. Dengan wujudnya keputihan ini, ia mampu mengawal lembapan semula jadi yang wujud di sekeliling dinding faraj.

Cecair keputihan ini juga penting bagi melicinkan proses hubungan kelamin. Ia membantu proses pergerakan sperma ke ovum wanita. Bagi wanita yang telah mengalami proses menopaus, dinding faraj akan mengeluarkan darah akibat daripada kekeringan di sekitar dinding faraj. Dalam peringkat remaja, keputihan akan menjadi tidak menentu berdasarkan hormon yang dikeluarkan oleh tubuh sepanjang hari selain daripada keseimbangan pemakanan yang diambil seharian.

Namun, anda perlu ingat sekiranya keputihan itu terlalu banyak dan mendatangkan bau yang tidak menyenangkan, anda dinasihatkan untuk mendapatkan rawatan doktor. Ini bagi mengelakkan anda dijangkiti kuman sifilis atau gonorea yang menyerang alat kelamin akibat daripada hubungan intim atau mungkin disebabkan jangkitan kuman punca kanser servik.

Cecair keputihan ini adalah disebabkan oleh rembesan hormon estrogen dan progesteron yang terdapat di dalam darah. Jika ia dirembeskan secara berlebihan, maka keputihan akan bertambah banyak. Ketika hamil, hormon tersebut akan dirembeskan secara berlebihan dan menyebabkan wanita hamil mempunyai keputihan lebih banyak. Selain itu, bagi mereka yang mengambil pil hormon seperti pil perancang keluarga juga akan mengeluarkan keputihan yang berlebihan. Emosi yang tidak terkawal juga akan mengganggu hormon tersebut dan menyebabkan berlakunya pengeluaran keputihan secara berlebihan.

Masalah keputihan serius yang tidak dikawal boleh menyebabkan kemandulan kepada penghidap. Ini kerana, kuman tersebut boleh menyerang ke kawasan tiup falopian. Selain itu, ia juga boleh menyebabkan kesakitan ketika haid dan pendarahan yang banyak selepas melakukan hubungan intim. Walau bagaimanapun, kuman yang menyerang faraj dan pangkal rahim lebih ringan. Namun, boleh menimbulkan kesakitan ketika bersetubuh dan pendarahan selepas bersetubuh. Tetapi ia tidak menyebabkan kemandulan.

Tahukah anda?
Keputihan yang normal adalah jernih, tidak berbau dan tidak menimbulkan rasa gatal pada permukaan faraj. Manakala keputihan yang abnormal berwarna putih pekat atau seperti nanah serta berbau busuk dan diiringi rasa gatal di kawasan sekitar faraj. Terdapat juga yang berwarna coklat kemerahan kerana bercampur darah. Jika masalah ini berlaku kepada anda, dapatkan rawatan doktor dengan segera.

Jenis jangkitan
Kuman: Bakteria jenis E-Coli sering menjangkiti faraj dan sistem peranakan. Selain itu, kuman jenis sifilis dan gonorea juga antara kuman yang menjangkiti alat kelamin. Ia biasanya berlaku akibat daripada hubungan intim yang tidak selamat. Jika anda mengalami gejala seperti pengeluaran lendir berwarna kehijauan, gatal dan berbau dapatkan nasihat doctor dengan segera.

Kulat: Jangkitan kulat seperti monilia atau candida sering kali menjangkiti wanita hamil dan mereka yang menghidap kencing manis."


MENCEGAH LEBIH BAIK DARI MERAWAT......



Hubungi Sya,
Puan Nisya
SMS/Whatsapp 010-278 3044
BBM Pin 288F2692

COD bagi kawasan Seremban, Senawang, Ampangan, Paroi dan kawasan sekitar
Share:

0 comments:

Post a Comment