Telegram / Whatsapp 019 -7907970. No calls.

Saturday 6 September 2014

APA BEZA COLLAGEN POWDER SHAKLEE DENGAN COLLAGEN YANG DIJUAL DIPASARAN?

Salam..
Selamat berhujung minggu...
Tapi sekarang ni cuaca mendung je..
Nak keluar pon rasa malas kan..hihi

Meh baca blog sy untuk info kesihatan dan product Shaklee :)

Ada yang bertanya saya, APA BEZA COLLAGEN POWDER SHAKLEE DENGAN COLLAGEN LAIN?? 
MasyaALLAH banyak bezanya dek oii...
Meh sini baca dan fahami betul supaya anda membuat pilihan yang tepat..

Collagen ni boleh didapati daripada banyak sumber seperti haiwan dan tumbuhan.. Collagen daripada tumbuhan nie lebih murah harganya dan proses penyerapannya juga lambat.. So lambat la nampak hasilnya ye tak.. 

Collagen daripada haiwan pula dari sumber ayam, lembu, kambing dan BABI... So susah untuk membezakan dan mencari yang HALAL.. SHAKLEE COLLAGEN POWDER (SCP) ini dihasilkan daripada IKAN, yang dah tentu2 terjamin HALAL..

Ikan yang digunakan pula bukan calang2 ikan ye... Shaklee telah meneliti dan membuat kajian yang terperinci terhadap IKAN MERAH.. Dan ikan merah ini hidup bebas di LAUT DALAM dan pada kedalaman 5000meter. Dibawah 5000meter dan bertekanan tinggi memang mustahil bagi ikan-ikan biasa untuk hidup..

Ikan Merah atau dipanggil RED SNAPPER ini boleh menahan tekanan sehingga 20paun, bertelur dan hidup bebas dilautan dalam menjadikan ia sumber collagen yang sangat lasak..
Wow!! memang terbaik :)


Apa lagi perbezaan SCP nie dengan jenama lain??

SCP ini adalah kollagen yang bermolekul sangan ringan kira-kira 1000mg Dalton sahaja berbanding jenama lain.. Disebabkan sifatnya yang ringan, amat mudah untuk diserap oleh badan dan dapat membantu peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis..



Jika dilihat pada gambar diatas, berat bagi collagen biasa ialah 300,00mg Dalton... Sangat besar dan sukar diserap oleh badan.. Berbeza dengan SCP, bilangan asid amino cuma 3 (1000 dalton) dan ini memudahkan penyerapan kedalam sistem badan. (PENYERAPAN UNGGUL) Jadi tiada yang terbazir dan kesannya akan dapat dirasai lebih cepat! Sebab tulah Shaklee Collagen Powder sangat istimewa berbanding kolagen lain dipasaran.

Jadi apa yang anda tunggu?
Dapatkan sekotak SCP pada harga promo hari ini juga!!

BERMINAT UNTUK MENCUBA
COLLAGEN POWDER SHAKLEE??

Hubungi Saya :)

SMS / Whatsapp : 019-7907970 | WeChat ID : FelaNeesya | Fanpage: Vitalicious | 
Email : khairunnisa.maknor@gmail.com


Share:

0 comments:

Post a Comment