Telegram / Whatsapp 019 -7907970. No calls.

Monday, 6 May 2013

TESTIMONI SET 3M : " "Maybe untuk bf mom yang len its normal for per session but for me cukup membanggakan coz I'm d'type yang KILANG SUSU X BAPE NAK MERIAH "

Yess!! Itulah perkataan yang keluar dari mulut bila tgk hasil tuaian cust selepas consume SET 3M xsampai seminggu!!!

UNBELIEVABLE!!





Kata beliau lagi, "Maybe untuk bf mom yang len its normal for per session but for me cukup membanggakan coz I'm d'type yang KILANG SUSU X BAPE NAK MERIAH"





But, after consume xsampai seminggu KILANG DAH JADI MERIAAAAAH!!! Yeeeaaaahhhh!!! Proud of u dear!! Alhamdulillah syukur sangat2 pada ALLAH SWT sbb atleast sya dapat membantu kaum2 Ibu diluar sana yang mempunyai masalah kekurangan susu atau buntu xtau macam mana cara nak produce more milk..

Antara keluhan2 yang slalu sya dengar dari mulut Ibu2 yang menyusukan baby :-

  • "Baby xnak direct feed sbb susu xbanyak keluar...sedihnya :( "
  • "Baby keluar je perot terus nak bfeed baby tp setitik pon susu xkeluar!! last2 since dalam ward lg baby dah diberi susu FM..."
  • "3bulan je dapat susu kan baby sbb susu dah kering..."
Dan banyak lagi keluhan2 yang seringkali Sya dengar dari Ibu diluar sana.... So anda anda dan anda yang bakal, sedang dan akan menyusukan baby nak ke jadi macam tu?? Kalau xnak, ambil tindakan yang bijak untuk persiapkan diri untuk BREASTFEED baby anda tanpa anda keluhan atau masalah dikemudian hari... Apa yang perlu anda buat?? 


Bagi Ibu yang sedang hamil, persiapkan diri anda dengan ambil ESP setiap hari... Apa Kebaikkannya ambil ESP time preggy nie?? Terlalu banyak kebaikkannya untuk dirungkaikan..hehe..Tp apa yang Sya leh bagtau, minum ESP diawal kehamilan dapat membantu para Ibu untuk memproducekan susu seawal mungkin... so tak akan ada masalah ketiadaan susu (melainkan kalu ALLAH dah kata sebaliknya kan...itu bkn tugas kita nak pertikaikan...yang penting kita usaha dengan niat untuk ALLAH dan untuk anak kita nanti...)


Bagi Ibu yang sedang menyusukan pula, kebaikkan ambil ESP semasa menyusukan MENGAKIBATKAN susu yang dihasilkan oleh tubuh Ibu yang minum ESP akan more berkualiti.. Mkasud berkualiti disini, susu akan jadi lebih pekat dan lebih enak + berlemak...Baby yang minum susu kita pon akan jadi cepat kenyang dan tido dengan lenaaaaa....Bila anak tido lenaa, kita pon dapat rehatkan badan dengan lebih lamaaaa....btol x?? Heheheh


So apa lagi?? Dapatkan ESP anda dan SET 3M untuk kebaikan kemudian hari...
 
Kesihatan Ibu yang baik dapat melahirkan anak yang sihat dan cerdas!!
 
Hubungi Sya,

Puan Nisya
SMS/Whatsapp 010-278 3044
BBM Pin 288F2692
E-mail :
aisyaimaan87@gmail.com
 
COD bagi kawasan Seremban, Senawang, Ampangan, Paroi dan kawasan sekitar
 
Share:

Friday, 3 May 2013

TESTIMONI SET 3M : " Susu Sampai Terpancut Kena Sofa "

Relax2...Jangan terkezzuutt bile bace tittle diatas..Tp that's THE FACT! 

Sya just received a feedback from cust yang jauh di selatan.. Sgt2 inspired dengan cerita die dan teruja sebab Sya xsaba nak tunggu turn Sya pulak nanti...

Ape2 pon..layan testimoni nie dulu...

RASE ESP YANG SGT SEDAP!!!

6 MINIT BOLEH DAPAT 9OZ!! IMPRESSIVE!!

SUSU PEKAT MACAM MULA2 KELUAR!!

SAMPAI TERPANCUT SUSU KENA SOFA SEBAB TERLALU PRODUCTIVE!!

ALHAMDULILLAH BILA CUST NEKAD NAK TERUSKAN BF TO HER SON!!


 Nie semua bukan REKAAN saya..tapi ini adalah kenyataan! 

Set ape yang cust nie ambil sampai kesannye begitu menakjubkan?? Haaaa meh sini nak story morry...Cust nie ambil SET 3M...Set untuk boostkan milk more and more and more!! 

Ada antara Ibu2 yang follow blog Sya nak try SET 3M nie?? Harga?? Sangat2 berbaloiii dan jimaaaat...  HASILNYA PASTI TIDAK AKAN MENGECEWAKAN ANDA!! TRUST ME!! :) 

Hubungi Sya,

Puan Sya

SMS/Whatsapp 010-278 3044 / 019-7907970
BBM Pin : 288F2692
WeChat ID : aisyaimaan
E-mail : khairunnisa.maknor@gmail.com

COD bagi kawasan Seremban, Seremban 2, Seremban 3, Senawang, Ampangan, Paroi, Rasah dan kawasan sekitar
 
Share:

Wednesday, 1 May 2013

Stok EBM saya bertambah walaupun hanya ambil ESP dan Alfalfa - Puan Zura

Salam buat semua yang berkunjung ke blog Sya.

Nak tahu tak?
Kat blog Sya ni ESP dengan Alfalfa ni memang BESTSELLER di kalangan ibu2 menyusu.

Nak tau KENAPA ?

Jom baca sharing dari Puan Zurawahidah ni.


Puan Zura ambil Set Penyusuan Budget : ESP + Alfalfa.

Tapi hasilnya tetap SUPERB.

Bagaimana ESP dan Alfalfa membantu ibu2 menyusu ?

1) ESP memekatkatkan susu ibu jadi anak cepat kenyang. Bila anak cepat kenyang, banyaklah lebihan EBM yang dapat dijadikan stok. Semasa di rumah pula, anak kurang bergayut. Jadi ibu2 ini tadi boleh pam susu dan stok yang di pam tu boleh disimpan.

2) ESP buat ibu2 jadi bertenaga. Jadi ibu menyusu memang perlu banyak tenaga sebab kalori dari tubuh digunakan untuk penghasilan susu.

3) ESP mencantikkan kulit buat ibu menyusu jadi lebih berseri.

4) Alfalfa menggalakkan dan mempercepatkan penghasilan susu.

5) Alfalfa baik untuk keputihan, mengurangkan sakit2 sendi, buang angin dalam tubuh, detoks buang toksin dan mengetatkan faraj.

Andai bagaimana ? Ingin mendapatkan Set Penyusuan Budget : ESP + Alfalfa ni ?

 

Hubungi Sya,

Puan Sya
SMS/Whatsapp 010-278 3044 / 019-7907970
BBM Pin : 288F2692
WeChat ID : aisyaimaan
E-mail : khairunnisa.maknor@gmail.com
 
COD bagi kawasan Seremban, Seremban 2, Seremban 3, Senawang, Ampangan, Paroi, Rasah dan kawasan sekitar

Share:

Set Penyusuan 3M - TERHANGAT DI PASARAN !!!

Set Penyusuan 3M ni memang SANGAT HOT - TERHANGAT DI PASARAN.


Nak tahu FUNGSI bagi SETIAP VITAMIN dalam SET 3M ?

VITALEA (MULTIVITAMIN)
Lengkap dengan 12 vitamin, 7 galian dan zat besi.Ada kajian mengatakan, kandungan zat besi dalam susu ibu akan berkurangan selepas 6 bulan pertama menyusu bayi, dan ibu juga digalakkan menambah ikan bilis (salah satu sumber zat besi) ke dalam makanan pertama si comel. Maka, pengambilan vita-lea iron fortified ini membantu si anak memebesar dengan baik.

B-COMPLEX
Sangat penting dalam membantu memetabolismekan karbohidrat, lemak & protein, Anti stress (sebagai penenang), Membantu meninggikan sistem pertahanan badan, menukarkan makanan(glukos) kepada tenaga dan membantu ibu2 berfikiran positif sentiasa(mood baik..)...so, bila kurangnya stress dan mood happy, secara automatik penghasilan susu akan lebih lancar. Pengambilan pil perancang memusnahkan zat vitamin B yang sedia ada di dalam badan si ibu. Vitamin B juga dapat melahirkan wajah ibu yang cantik berseri dan tidak kusam.

VITAMIN C
Antihistamine semulajadi, meningkatkan antibodi dalam susu ibu. Kadangkala, bila pumping ataupon di gigit oleh anak, puting akan mudah terluka, maka, luka akan cepat baik, selain dari kulit makin bersih, cerah & cantik.

ALFALFA
Mempunyai 1001 khasiat, dan antaranya sebagai penggalak susu. Dalam penyususan, alfalfa membantu memekatkan susu di mana ia akan menambahkan jumlah lemak di dalam susu ibu. Maka, susu ibu lebih lemak berkrim! Selain itu, ibu akan jadi lebih lawas (bantu turunkan berat badan!), dan bantu buang angin dalam badan. Bayi anda akan kurang kolik (angin dalam badan).

ESP (ENERGIZING SOY PROTEIN)
Ia memberi tenaga, membantu melancarkan penghasilan susu, penting untuk kelenjar dan tumbesaran, mencantikkan kulit si ibu, dan membantu kawal paras kolesterol dan memberikan rasa kenyang pada kadar yang lama. Sangat bagus utk perkembangan dan tumbesaran bayi kerana khasiat ESP ini dapat mengalir kepada bayi melalui susu ibu.Apa bezanya soya Shaklee ini dengan soya lain yang berada di pasaran? Soya Shaklee ada non GMO soy iaitu soya yang dibasuh bukan menggunakan alkohol. Diproses dengan suhu yang sangat sederhana agar enzim didalamnya tidak musnah. Kualitinya sangat tinggi.

OSTEMATRIX
Shaklee Kalsium-Magnesium yang dilengkapi dengan Vitamin D dan lain-lain. Kalsium sangat penting bukan saja untuk ibu menyusu malah untuk semua wanita, kerana kita mudah mendapat osteoporosis apabila meningkat usia kelak.Bilangan kalsium dalam darah akan berkurangan apabila si ibu di datangi haid. Maka, bagi sesetengah ibu yang mendapati susunya merudum tatkala period, digalakkan untuk mengambil Cal-Mag seminggu sebelum dan sepanjang waktu period.Kepada anda yang mempunyai bayi yang demam kuning (jaundice) di dalam pantang, digalakkan untuk mengambil OsteMatrix ini agar khasiat Vitamin D dapat mengalir kepada bayi melalui susu ibu.

Ingin membaca komen pelanggan kami tentang SET 3M ?
KLIK SINI

Berminat untuk mendapatkan SET 3M untuk penyusuan si manja anda ?


Hubungi Sya,

Puan Sya
SMS/Whatsapp 010-278 3044 / 019-7907970
BBM Pin : 288F2692
WeChat ID : aisyaimaan
E-mail : khairunnisa.maknor@gmail.com

COD bagi kawasan Seremban, Seremban 2, Seremban 3, Senawang, Ampangan, Paroi, Rasah dan kawasan sekitar

Share:

Saturday, 27 April 2013

HB LOW sering menghantui IBU HAMIL??

Assalamualaikum W.B.T. all readers :) 
Hari nie saya bersiaran dari KELANTAN.. hehe.. balik kg Incik Hubby.. Syyiiookk nyee sbb Sya gelarkan KELANTAN nie FOOD HEAVEN!! Makanan meme sedap2 belako :p Maybe ade yang kate makanan ore klate nie manis-manis kan?? Sebenarnye tu perspektif negative bagi org-org yang xmerasai sediri makanan-makanan tradisi kelantan... Yup tak dinafikan memang makanan kelantan manis2 tp kebanyakkan yang manis tu kuih-muih tradisi kelatan.. Lauk-lauk kebanyakkan pedas.. Mentua Sya pn masak pedaaas tau.. Lagi2 selere menantu org N9 nie sememangnya inginkan PEDASSSS..... Heheh

Okeh dah pasal KELANTAN :) 

Ada sesiapa yang baca blog Sya nie yang sedang HAMIL?? Mesti la ade kan :p Ada tak dikalangan anda mengalami masalah HB LOW?? HB LOW tu ape?? HB LOW tu  sel darah merah rendah.. Pernahkan kalau ibu-ibu pergi klinik lepas tu cik-cik misi cucuk hujung jari?? Haaa itu adalah cara untuk cek HB kita samada rendah atau bacaan cun! hehe

Alhamdulillah sepanjang hamil anak ke-2 nie Sya xpernah lagi HB LOW... Misi siap puji setiap kali checkup bacaan cun je :) Alhamdulillah....

Apa kesan buruk HB LOW nie kepada IBU HAMIL?? 


Keguguran
Kelahiran bayi pra matang
Bayi kurang berat badan
Koma
Meningkatkan kebarangkalian ibu meninggal dunia


Apa gejala-gejala HB LOW nie terhadap IBU HAMIL??

Sering pengsan, badan mudah letih, lesu tak bermaya
Pucat
Sesak Nafas
Loya
Sakit dan Pening kepala

Jika anda yang hamil sering berasa seperti diatas, mungkin anda  menghidapi HB LOW...

Nauzubillah Min Zalik.. Mintak simpang la kan sume nie... So kata orang MENCEGAH LEBIH BAIK DARI MERAWAT.. 

Apa supplement dari Shaklee untuk membantu ibu-ibu hamil yang mengidap HB LOW nie??



Shaklee memperkenalkan Vitamin Vita-Lea Iron Formula untuk menyelesaikan masalah berkaitan HB LOW dikalangan Ibu Hamil... Sya sendiri pon makan walaupun hb sentiasa bacaan cun aje :) bertujuan sebagai multivitamin tambahan utk baby dan diri sendiri.... 

Antara testimoni cust yang consume Vita Lea yang ada masalah HB LOW....

 
Berminat untuk mencuba atau ingin tahu lebih lanjut??

CALL NOW!!! :)

Puan Sya

SMS/Whatsapp 019-7907970
BBM Pin : 288F2692
WeChat ID : aisyaimaan 
E-mail : khairunnisa.maknor@gmail.com


COD bagi kawasan Seremban, Senawang, Ampangan, Paroi dan kawasan sekitar
Share:

Monday, 22 April 2013

MEALSHAKE the best supplement for our KIDS!!

Salam Sejahtera sume readers :)

Alhamdulillah kesihatan Sya makin bertambah sihat :) Baby dalam perot pon so far xde masalah :)

Baru-baru ni ade seorang cust msg Sya, cerita masalah anak die yang ekzema plus sgt susah nak mkn.. Normal bg budak2 nak membesar.. Memang ssh nak bg makan.. Imaan pon mcm tu juga.. Kalu kena selera mmg banyak tp klu sampai mood die xnak makan, masak taraf hotel 5star pon die wat dek je :p

So  dia tanyakan kalau-kalau ade supplement untuk anak yang susah nak makan.. YESS! akak ,u ask the right person :p Shaklee memang ada menyediakan supplement untuk kanak-kanak seawal usia setahun. Bagi kanak-kanak yang mengalami ekzema (alahan pada kulit), immune badan anak tak kuat (selalu demam,selsema batuk), kurang berat badan, sembelit dan beberapa masalah lain yang sering dihadapi oleh kanak-kanak terdapat beberapa supplement yang boleh diambil..

Apa yang Sya suggest kat akak nie untuk diberikan pada anak die adalah MEAL SHAKE. Apa kelebihan MEAL SHAKE nie?

Meal Shakes Shaklee merupakan sumber protein dengan vitamin dan mineral tambahan.  Ia menyediakan jumlah yang seimbang bagi setiap sembilan asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik.  Dan lagi, Meal Shakes Shaklee mengandungi semua asid amino asli yang terdapat di dalam protein termasuk yang asid amino perlu dan juga tidak perlu. 


Ramai dikalangan Ibu bapa memberikan MEALSHAKE kepada anak dan hasilnya sangat-sangat memberangsangkan.


Nak baca testimoni dari ibu yang mengamalkan MEAL SHAKE untuk anak??




Orang dewasa juga boleh ambil MEALSHAKE jika mempunya kurang selera makan dan kurang berat badan. Pokoknya seisi keluarga boleh menikmati dan merasai kebaikan dari MEALSHAKE..

Berminat??


Puan Nisya

SMS/Whatsapp 010-278 3044
BBM Pin : 288F2692
WeChat ID : aisyaimaan



COD bagi kawasan Seremban, Senawang, Ampangan, Paroi dan kawasan sekitar


Share:

Thursday, 18 April 2013

TESTI : "Abg Kata BREAST Macam MENGKAL!!"

Assalamualaikum W.B.T readers :)

Apa khabar sume hari ni? Sihat x?? Almaklumlah sekarang cuace kat MALAYSIA nie xmenentu.. Kejap2 hujan kejap2 panas melahar (melahar tu ikut bahasa nogori bermaksud SANGAT2 laaa..),. kejap2 kang angin sepoi2 bahasa... So, elakkan diri dan anak2 dari terlalu lama berada diluar rumah yee... Kata orang MENCEGAH LEBIH BAIK DARI MERAWAT :)

Hari ni nak sharing dengan semua testimoni dari seorang cust yang mencuba ESP dalam tempoh seminggu... Hasil yang sangat best sebab suami yang perasan BREAST akak nie MENGKAL... Tau tak apa maksud MENGKAL?? Haaaaaaaaaaaaaa, panjang haaa die tau :p
MENGKAL nie bermaksud TEGANG, ANJAL, PADU dan sewaktu dengannya.

Yess! Tidak dinafikan sememangnya ESP boleh MENEGANG MENGANJAL DAN MEMADUKAN (ade ke word nie?? ;p) Miss B kite... Selain itu, ESP berkelebihan untuk menganjalkan kulit agar nampak lebih muda dari usia sebenar.....

Sya dah minum ESP 4 botol dan sangat2 bersetuju dengan testi akak ni sebabnya Sya sendiri merasai sendiri perubahannya... Selepas kita minum ESP (pada sesiapa yang minum lepas nie alert yaaaa) klu ada yang perasan, selepas beberapa ketika kita akan rase breast berdenyut-denyut (mula la memasing nak try minum kaaan :p) tetapi tu adalah kenyataan... Bukan omong kosong yaaa :)

Cer baca sendiri testi dari cust nie.....


Haaaaa.... amacam?? TERUJA??

Hubungi Sya,


Puan Nisya

SMS/Whatsapp 010-278 3044

BBM Pin 288F2692
WeChat ID : aisyaimaan

COD bagi kawasan Seremban, Senawang, Ampangan, Paroi dan kawasan sekitar

Share:

Tuesday, 9 April 2013

TESTIMONI SET HAMIL : "Hanya 2 Kali Push, Doc Puji Kulit Baby Sgt Halus Dan Mulus! Luka Perinium Sangat Minimal Dan Proses Jahitan Sangat Mudah!!"

Assalamualaikum WBT to all readers.... Aduuhhh seminggu xupdate pape dalam blog... Sorry ye :)

Bukan tak ada cerita nak share.. Sya ade banyak cerita nak share pada semua readers... Kekangan masa tu kekadang membataskan diri ini nak mengupdate :) 

Ok la.. Seperti yang semua sedia maklum, Sya preggy anak ke-2.. Usia kandungan ketika ini berusia 18weeks.. Ape yang watkan sya xsaba sepanjang preggy kali nie ye?? Alhamdulillah saat yang memeritkan dah berlalu.. Kemabukkan Keterlampau dah xde lg..Just fenin2 lalat je la but still ok laa..Heheh.... Sepanjang preggy nie jugak, sya amalkan vit/supplement Shaklee dan ternyata keberkesanannya terbukti.. Sepanjang menghadap alahan yang teruk hari tu, sya batuk agak kuat dan terlalu banyak kahak dan membuatkan jadi x selesa.. So ape solution sya untuk hilangkan batuk setelah ubat batuk 2-3jenis mkn pon xjalan (mengikut dos yg dibenarkan utk ibu preggy ye :) ), strepsil pon xjalan... Finally, baru sya realised, since sya preggy sya mmg ade amalkan makan OMEGA GUARD.. but hr tu sya stop makan kejap sbb ape yg ditelan sume keluar balik.. So, one day sya teringat kata2 sifu saya  YATI OMAR yang OMEGA GUARD nie salah satu fungsinya adalah mencairkan kahak.. So sya pon makan balik la OMEGA GUARD... dan yang paling best xsampai seminggu pon makan OMEGA GUARD balik, batuk hilang kahak pon xada!! 

Sya nak share testimoni dari cust yang consume set hamil nie dan beliau merasai sendiri perbezaan ketika melahirkan anak 1st dan 2nd tanpa consume set hamil dan melahirkan anak ke3 dengan consume set hamil!! Inilah yang membuatkan sya xsabar nak merasai jugak perbezaan ketika melahirkan.. Insyaallah proses kelahiran akan jadi mudah dan cepat... Aamin....

Apa yang sya ambil dalam SET HAMIL?? Sya amalkan setiap pagi selepas sarapan ambil sebiji Vita Lea.. Vita Lea merupakan multivitamin yang penting untuk melengkapkan nutrisi badan lagi2 yang sedang preggy... Selepas lunch ambil Bco+Asid folic... Maksud disini, Bcomplex keluaran Shaklee telah ditambah khasiatnya dengan Asid Folic.. Dimana kita semua sedia maklum, bagi ibu2 preggy sgt2 penting pengambilan Asid Folic pada awal kandungan untuk mengelakkan bayi kekurangan nutrisi yang boleh mengakibatkan kecacatan dan sebagainya.. Malam sebelum tido, sya ambil 2biji Ostematrik dan sebiji Omega Guard.. Ostematrik berfungsi untuk mengelakkan sakit2 belakang, sakit2 sendi, kekejangan (cramp) dan dapat mengatasi masalah sembelit.. Sya seorang yang sgt2 susah untuk membuang.. Kadangkala seminggu 2kali aje membuang.. So badan jadi sgt2 sembab dan lesu.. Selepas amalkan Ostematrik, Alhamdulillah masalah penghadaman dah ok.. Setiap hari akan membuang so badan pon xlesu.. Omega Guard Shaklee pula merupakan minyak ikan yang terbaik didunia.. kaya dengan DHA dan EPA.. sgt diperlukan janin dalam tumbesaran dan perkembangan otak..

ESP mmg sya minum.. pagi sebelum sarapan dan malam selepas dinner.. Rase mmg sedap! ade yang kate xminum susu?? ESP nie soya + vanilla.. Bkn susu.. Soya pon xminum?? ssh mcm tu :p ESP nie diperbuat dari soya yang bermutu tinggi dan berkualiti.. penelitian dalam penghasilan ESP sangat2 terjamin.. So xmustahil khasiat ESP nie disebut2 dan dicari2 ye x??



So apa kata u olss baca sendiri testi yang cust nie dah share kan... Kalu rasa teruja, boleh direct tanya sya ye...


Hubungi Sya,


Puan Nisya
SMS/Whatsapp 010-278 3044
BBM Pin 288F2692

COD bagi kawasan Seremban, Senawang, Ampangan, Paroi dan kawasan sekitar

Share:

Friday, 29 March 2013

TESTIMONI ESP SHAKLEE : " ESP Banyakkan Susu Kakak Ipar Sya ... Tengoklah EBM Beliau Yang Banyak & Gemuks2 Itu "

ASSALAMUALAIKUM WBT...
 
Lamenye xupdate ape2 dalam blog....sgt2 membizi pluss xberapa nak sihat lately nie membuatkan jari jemari nie xberdaya nak menekan pad2 kat lappy... Sorry ye :)

Hari nie nak bercerita sikit pasal my SISTER IN LAW.. 

AL-KISAH..... hehe :)

Sya ade seorang kak ipar yg sedang sedang berpantang.. Ikut perkiraan EDD nye beliau akan melahirkan pada middle MARCH... One fine daye, act that day hari TCA (checkup) die.. so seperti biasa die pon pegi klinik n wait for her turn... Bile sampai turn die, n doc check air ketuban kurang so kat situ akan membahayakan baby dalam kandungan.. She only 35weeks on that time.. So doc asked her to warded.. No choice.. Warded lah beliau di PPUM.. 


Bila dah warded, xsampai pon beberapa jam warded doc checked her again and suddenly doc ckp heartbeat baby dah lemah.. So EMERGENCY C-SECTION!! OMG!! Time tu berserah aje lah sbb doc know what the best for her and baby.. Alhamdulillah baby lahir sempurna tanpa masalah jantung or lain2 masalah melainkan kekurang berat sajee... Baby boy yang diberi nama MOHAMAD QALIFF SHAHZWAN B MOHD SHAH REZA dilahirkan pada 35weeks dan berat hanya 1.2kg only!! Can u imagine?? besar mane baby Qaliff on his birth?? Sgt2 kecik dan comeeel.... 


Nie la si comel baby QALIFF...time nie baru seminggu dok dalam ward..

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
So bermula la sesi berpantang bg MAMA QALIFF nie.. dah almost seminggu bersalin she told me yg pengeluaran susu sgt2 xmemberangsangkan.. lg2 xboleh berurut sbb Czer kan.. So sya suggest SIL amek ESP.. Sya kate try la mane tau susu meriah pulak lepas nie.. Sya pon ade la bg tips camne nak menten susu (even sya pon xde pengalaman menyusukan Imaan lame tp melalui pembacaan la sya share ngan SIL).. SIL pon ckp ok nak try la sbb kesian baby Qaliff xkenyang kat ward tu n she refused her son minum FM untuk permulaan.. Nampak x usaha seorang ibu kat situ?? Walau macamana pon ttp nak bagi yang terbaik utk anak kan...


After a week, sya sms SIL tnye how production susu?? nak tau jawapan die ape?? 




 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ALHAMDULILLAAH!! SYUKUR sgt2 bile sya boleh bantu SIL utk produce more milk for baby Qaliff!!!  Alhamdulillah berat bdn baby Qalif pon bertambah..... 


Last week baby Qaliff dh keluar hospital, so sya n family pon went to visit baby Qaliff..sukee tgk baby Qaliff dah makin tembun hasil dari Susu Ibu yang berkualiti :)


Nak tgk tak hasil tuaian MAMA QALIFF??


Amacam?? teruja kan tgk?? sekali pam SIL boleh dpt 3 BOTOL PENUH!!
very impressive!! Sya xsaba nak tunggu turn sya pulaaak!! my SIL boleh dpt buat stok untuk baby Qaliff.... Nie pon dah penuh 1 fridge kat bahagian frozen tuu..  Nak kene beli deep freezer plak untuk stok susu baru :)

Alhamdulillaah Syukur sgt2.. Xsampai sebulan baby Qalif lahir berat naik sampai 1.8kg!!
 
Sya boleh senyum sampai telinga sebab dapat tolong seorang lg Ibu yang sgt2 nak menyusukan baby dengan sempurna :)
 

Hubungi Sya,
Puan Nisya
SMS/Whatsapp 010-278 3044
BBM Pin 288F2692

COD bagi kawasan Seremban, Senawang, Ampangan, Paroi dan kawasan sekitar


Share:

Wednesday, 13 March 2013

TESTIMONI ESP SHAKLEE : " Alhamdulillah Susu Pekat & Sentiasa Ada "

Alhamdulillah, syukur sangat bile customer memberi feedback yang sangat best..

Seronoknya rase hati bile kita dapat membantu kawan2, stranger berkaitan masalah kesihatan.. Saya bukan doctor dan saya pon xde pengalaman dalam bidang medical..

Apa yang membuatkan saya yakin untuk berkongsi apa yang saya makan sebabnya saya sendiri dah alami hasil dan kesan selepas makan vitamin dari Shaklee..

Hasil yang macam mana?? mesti semua nak tau kan??
Seperti yang semua sedia maklum, saya sedang preggy anak ke-2 dan untuk pengetahuan semua, saya xambil langsung ubat yang dibekalkan oleh Klinik Kesihatan
Kenapa?? Sebabnya saya yakin dengan vit dan suuplement dari Shaklee.. 

Apa yang saya amalkan ketika saya hamil?? Apa yang diberi oleh KK kepada setiap ibu2 yang preggy itu juga lah yang saya ambil dengan Shaklee..

ESP + OSTE + OMEGA + B CO + VITALEA...

Semua itu mmg sgt diperlukan oleh Ibu mengandung..

Hari nie sya nak share pasal ESP..

Apa itu ESP??

~ Ia adalah protein soya yang berkuliti tinggi.
~ Didatangkan dalam canister dan berbentuk serbuk.
~ ESP boleh dibancuh dengan minuman kegemaran seperti milo, horlick, susu atau buah yang dikisar bersama.
~ ESP baik dibancuh dengan air sejuk atau suam demi memelihara protein supaya tidak termusnah pada suhu tinggi.

Seperti semua sedia maklum, setiap hari tubuh kita memerlukan PROTEIN untuk membekalkan tenaga setiap hari...laagi2 preggy mommy like me :)
Lagi memerlukan tenaga tambahan untuk menjalankan aktiviti harian..

Hari ni Sya nak share testi dari cust yang baru consume ESP seminggu selepas mengadu susunye semakin merudum..... 




Dalam tempoh seminggu customer Sya nie minum ESP dah boleh lihat hasil yang sangat memberangsangkan...
 
Masih ragu2 untuk mencuba? Tak perlu risau... Minum ESP tidak akan mendatangkan apa2 kesan sampingan kepada kesihatan...
 
Jadi apa tunggu lagi...
 
Hubungi Sya,
 
Puan Nisya
SMS/Whatsapp 010-278 3044
BBM Pin 288F2692

COD bagi kawasan Seremban, Senawang, Ampangan, Paroi dan kawasan sekitar


Share:

Wednesday, 6 March 2013

[MUST TRY] : Resepi ESP yang lazat! Yummeh!


Assalamualaikum WBT...
Alhamdulillah kali nie dpt lagi share kebaikan ESP dengan semua readers...

Kal nie nak share macam mana nak jadikan ESP nie lagi sedap... ade yg kate "Saya xminum soya, Saya tak minum susu.." dan macam2 lagi.. Ok now nak cite skit.. ESP nie cara pengambilan nie setiap har sikit jee... xbanyak pon.. Melainkan kalau nak campur dengan apa2 minuman lain.. TETAPI, cara sukatan tetap sama...

Sehari hanya minum 2-3x sahaja dan setiap kali hanya perlu ambil 1sudu kecik dan air suam/sejuk lebih kurang 50oz-100oz.. Ikut pada tekak memasing laa... kl suke pekat 50oz dah cukup..hehe..

Ok now nak share beberapa menu lain yang boleh dicampur dengan ESP dan rasenye sangatlah YUMMEH!!

BASIC 
  • ESP + Air suam ~~ Rasanya seperti air soya buatan sendiri tanpa gula, sedap! Sangat disyorkan untuk individu yang kali pertama/kurang biasa minum protein soya.

ADD ON
  • ESP + Fresh Milk (samada susu kotak atau susu tepung)
  • ESP + Fresh MIlk + Kurma (rendam kurma dalam susu.. kasi lembut then blend/shake it dan campurkan dengan satu sudu ESP)
  • ESP + Susu Anmum
  • ESP + Performance Drink Shaklee + Meal Shake Shaklee
  • ESP + Nesvita 3 in 1
  • ESP + jus Twister Tropicana
  • ESP + Ribena
  • ESP + any fruit juice (tembikai, lobak putih, epal, peria, pegaga)
  • ESP + Milo / Horlicks
  • ESP + Sirap Bandung
  • ESP + Fresh Milk + 1 sudu Oat + 1 sudu serbuk koko (blend) * boleh mix setengah sudu kecik serbuk Shaklee Fiber jika ada
  • ESP + Koko + Oat
  • ESP + Meal Shake + Aiskrim (buatan sendiri)...resipi leh check sini..http://exclusivelypumpingmother.blogspot.com/2011/01/resipi-baru-espnyum-nyumsedapp.html.
  • ESP + ikut citarasa dan selera anda.. (^_^)
Resipi Smoothies (credit Mamafaiz.com)
  • 1/2 cup nonfat milk
  • 1/2 cup fat-free plain yogurt
  • 1/2 frozen banana, peeled and chopped <--- boleh tukar ikut jenis buah yg anda suka
  • 2 tablespoons powdered protein supplement <--- gunalah serbuk protein Shaklee (Meal Shake/ESP)
  • 1 1/2 tablespoons flax seed <--- ni boleh gantikan dengan Fiber Shaklee
  • 1 teaspoon honey
  • 1/2 cup frozen strawberries (pilihan)
Directions ~ in a blender, blend the milk, yugurt, banana, protein supplement, flax seed, honey and strawberries until smooth...

NOTA PENTING 

  • JANGAN BANCUH protien dengan AIR PANAS kerana kandungan zat protein mudah musnah pada suhu yang tinggi
  • JANGAN ambil lebih dari 3 sudu besar sehari.. (berat buah pinggang untuk proses protein yang berlebihan)


INI KEGEMARAN SAYA!!

Berminat untuk mendapatkan ESP?

Hubungi Sya,

Puan Sya
SMS/Whatsapp 010-278 3044 / 019-7907970
BBM Pin : 288F2692
WeChat ID : aisyaimaan

COD bagi kawasan Seremban, Seremban 2, Seremban 3, Senawang, Ampangan, Paroi, Rasah dan kawasan sekitar

Share: