Telegram / Whatsapp 019 -7907970. No calls.

Friday, 29 March 2013

TESTIMONI ESP SHAKLEE : " ESP Banyakkan Susu Kakak Ipar Sya ... Tengoklah EBM Beliau Yang Banyak & Gemuks2 Itu "

ASSALAMUALAIKUM WBT...
 
Lamenye xupdate ape2 dalam blog....sgt2 membizi pluss xberapa nak sihat lately nie membuatkan jari jemari nie xberdaya nak menekan pad2 kat lappy... Sorry ye :)

Hari nie nak bercerita sikit pasal my SISTER IN LAW.. 

AL-KISAH..... hehe :)

Sya ade seorang kak ipar yg sedang sedang berpantang.. Ikut perkiraan EDD nye beliau akan melahirkan pada middle MARCH... One fine daye, act that day hari TCA (checkup) die.. so seperti biasa die pon pegi klinik n wait for her turn... Bile sampai turn die, n doc check air ketuban kurang so kat situ akan membahayakan baby dalam kandungan.. She only 35weeks on that time.. So doc asked her to warded.. No choice.. Warded lah beliau di PPUM.. 


Bila dah warded, xsampai pon beberapa jam warded doc checked her again and suddenly doc ckp heartbeat baby dah lemah.. So EMERGENCY C-SECTION!! OMG!! Time tu berserah aje lah sbb doc know what the best for her and baby.. Alhamdulillah baby lahir sempurna tanpa masalah jantung or lain2 masalah melainkan kekurang berat sajee... Baby boy yang diberi nama MOHAMAD QALIFF SHAHZWAN B MOHD SHAH REZA dilahirkan pada 35weeks dan berat hanya 1.2kg only!! Can u imagine?? besar mane baby Qaliff on his birth?? Sgt2 kecik dan comeeel.... 


Nie la si comel baby QALIFF...time nie baru seminggu dok dalam ward..

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
So bermula la sesi berpantang bg MAMA QALIFF nie.. dah almost seminggu bersalin she told me yg pengeluaran susu sgt2 xmemberangsangkan.. lg2 xboleh berurut sbb Czer kan.. So sya suggest SIL amek ESP.. Sya kate try la mane tau susu meriah pulak lepas nie.. Sya pon ade la bg tips camne nak menten susu (even sya pon xde pengalaman menyusukan Imaan lame tp melalui pembacaan la sya share ngan SIL).. SIL pon ckp ok nak try la sbb kesian baby Qaliff xkenyang kat ward tu n she refused her son minum FM untuk permulaan.. Nampak x usaha seorang ibu kat situ?? Walau macamana pon ttp nak bagi yang terbaik utk anak kan...


After a week, sya sms SIL tnye how production susu?? nak tau jawapan die ape?? 




 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ALHAMDULILLAAH!! SYUKUR sgt2 bile sya boleh bantu SIL utk produce more milk for baby Qaliff!!!  Alhamdulillah berat bdn baby Qalif pon bertambah..... 


Last week baby Qaliff dh keluar hospital, so sya n family pon went to visit baby Qaliff..sukee tgk baby Qaliff dah makin tembun hasil dari Susu Ibu yang berkualiti :)


Nak tgk tak hasil tuaian MAMA QALIFF??


Amacam?? teruja kan tgk?? sekali pam SIL boleh dpt 3 BOTOL PENUH!!
very impressive!! Sya xsaba nak tunggu turn sya pulaaak!! my SIL boleh dpt buat stok untuk baby Qaliff.... Nie pon dah penuh 1 fridge kat bahagian frozen tuu..  Nak kene beli deep freezer plak untuk stok susu baru :)

Alhamdulillaah Syukur sgt2.. Xsampai sebulan baby Qalif lahir berat naik sampai 1.8kg!!
 
Sya boleh senyum sampai telinga sebab dapat tolong seorang lg Ibu yang sgt2 nak menyusukan baby dengan sempurna :)
 

Hubungi Sya,
Puan Nisya
SMS/Whatsapp 010-278 3044
BBM Pin 288F2692

COD bagi kawasan Seremban, Senawang, Ampangan, Paroi dan kawasan sekitar


Share:

Wednesday, 13 March 2013

TESTIMONI ESP SHAKLEE : " Alhamdulillah Susu Pekat & Sentiasa Ada "

Alhamdulillah, syukur sangat bile customer memberi feedback yang sangat best..

Seronoknya rase hati bile kita dapat membantu kawan2, stranger berkaitan masalah kesihatan.. Saya bukan doctor dan saya pon xde pengalaman dalam bidang medical..

Apa yang membuatkan saya yakin untuk berkongsi apa yang saya makan sebabnya saya sendiri dah alami hasil dan kesan selepas makan vitamin dari Shaklee..

Hasil yang macam mana?? mesti semua nak tau kan??
Seperti yang semua sedia maklum, saya sedang preggy anak ke-2 dan untuk pengetahuan semua, saya xambil langsung ubat yang dibekalkan oleh Klinik Kesihatan
Kenapa?? Sebabnya saya yakin dengan vit dan suuplement dari Shaklee.. 

Apa yang saya amalkan ketika saya hamil?? Apa yang diberi oleh KK kepada setiap ibu2 yang preggy itu juga lah yang saya ambil dengan Shaklee..

ESP + OSTE + OMEGA + B CO + VITALEA...

Semua itu mmg sgt diperlukan oleh Ibu mengandung..

Hari nie sya nak share pasal ESP..

Apa itu ESP??

~ Ia adalah protein soya yang berkuliti tinggi.
~ Didatangkan dalam canister dan berbentuk serbuk.
~ ESP boleh dibancuh dengan minuman kegemaran seperti milo, horlick, susu atau buah yang dikisar bersama.
~ ESP baik dibancuh dengan air sejuk atau suam demi memelihara protein supaya tidak termusnah pada suhu tinggi.

Seperti semua sedia maklum, setiap hari tubuh kita memerlukan PROTEIN untuk membekalkan tenaga setiap hari...laagi2 preggy mommy like me :)
Lagi memerlukan tenaga tambahan untuk menjalankan aktiviti harian..

Hari ni Sya nak share testi dari cust yang baru consume ESP seminggu selepas mengadu susunye semakin merudum..... 




Dalam tempoh seminggu customer Sya nie minum ESP dah boleh lihat hasil yang sangat memberangsangkan...
 
Masih ragu2 untuk mencuba? Tak perlu risau... Minum ESP tidak akan mendatangkan apa2 kesan sampingan kepada kesihatan...
 
Jadi apa tunggu lagi...
 
Hubungi Sya,
 
Puan Nisya
SMS/Whatsapp 010-278 3044
BBM Pin 288F2692

COD bagi kawasan Seremban, Senawang, Ampangan, Paroi dan kawasan sekitar


Share:

Wednesday, 6 March 2013

[MUST TRY] : Resepi ESP yang lazat! Yummeh!


Assalamualaikum WBT...
Alhamdulillah kali nie dpt lagi share kebaikan ESP dengan semua readers...

Kal nie nak share macam mana nak jadikan ESP nie lagi sedap... ade yg kate "Saya xminum soya, Saya tak minum susu.." dan macam2 lagi.. Ok now nak cite skit.. ESP nie cara pengambilan nie setiap har sikit jee... xbanyak pon.. Melainkan kalau nak campur dengan apa2 minuman lain.. TETAPI, cara sukatan tetap sama...

Sehari hanya minum 2-3x sahaja dan setiap kali hanya perlu ambil 1sudu kecik dan air suam/sejuk lebih kurang 50oz-100oz.. Ikut pada tekak memasing laa... kl suke pekat 50oz dah cukup..hehe..

Ok now nak share beberapa menu lain yang boleh dicampur dengan ESP dan rasenye sangatlah YUMMEH!!

BASIC 
  • ESP + Air suam ~~ Rasanya seperti air soya buatan sendiri tanpa gula, sedap! Sangat disyorkan untuk individu yang kali pertama/kurang biasa minum protein soya.

ADD ON
  • ESP + Fresh Milk (samada susu kotak atau susu tepung)
  • ESP + Fresh MIlk + Kurma (rendam kurma dalam susu.. kasi lembut then blend/shake it dan campurkan dengan satu sudu ESP)
  • ESP + Susu Anmum
  • ESP + Performance Drink Shaklee + Meal Shake Shaklee
  • ESP + Nesvita 3 in 1
  • ESP + jus Twister Tropicana
  • ESP + Ribena
  • ESP + any fruit juice (tembikai, lobak putih, epal, peria, pegaga)
  • ESP + Milo / Horlicks
  • ESP + Sirap Bandung
  • ESP + Fresh Milk + 1 sudu Oat + 1 sudu serbuk koko (blend) * boleh mix setengah sudu kecik serbuk Shaklee Fiber jika ada
  • ESP + Koko + Oat
  • ESP + Meal Shake + Aiskrim (buatan sendiri)...resipi leh check sini..http://exclusivelypumpingmother.blogspot.com/2011/01/resipi-baru-espnyum-nyumsedapp.html.
  • ESP + ikut citarasa dan selera anda.. (^_^)
Resipi Smoothies (credit Mamafaiz.com)
  • 1/2 cup nonfat milk
  • 1/2 cup fat-free plain yogurt
  • 1/2 frozen banana, peeled and chopped <--- boleh tukar ikut jenis buah yg anda suka
  • 2 tablespoons powdered protein supplement <--- gunalah serbuk protein Shaklee (Meal Shake/ESP)
  • 1 1/2 tablespoons flax seed <--- ni boleh gantikan dengan Fiber Shaklee
  • 1 teaspoon honey
  • 1/2 cup frozen strawberries (pilihan)
Directions ~ in a blender, blend the milk, yugurt, banana, protein supplement, flax seed, honey and strawberries until smooth...

NOTA PENTING 

  • JANGAN BANCUH protien dengan AIR PANAS kerana kandungan zat protein mudah musnah pada suhu yang tinggi
  • JANGAN ambil lebih dari 3 sudu besar sehari.. (berat buah pinggang untuk proses protein yang berlebihan)


INI KEGEMARAN SAYA!!

Berminat untuk mendapatkan ESP?

Hubungi Sya,

Puan Sya
SMS/Whatsapp 010-278 3044 / 019-7907970
BBM Pin : 288F2692
WeChat ID : aisyaimaan

COD bagi kawasan Seremban, Seremban 2, Seremban 3, Senawang, Ampangan, Paroi, Rasah dan kawasan sekitar

Share:

Saturday, 2 March 2013

26 KELEBIHAN OMEGA GUARD!


Omega 3 adalah asid lemak penting yang mengandungi EPA dan DHA yang sangat penting untuk perkembangan memori dan menajamkan minda. Namun tubuh manusia tidak boleh menghasilkan EPA dan DHA ini dan kita perlu mendapatkan sumber EPA dan DHA dari sumber makanan dan juga supplement. 

Sumber EPA dan DHA yang terbaik adalah dari haiwan seperti ikan berbanding tumbuh-tumbuhan yang sukar ditukarkan oleh enzim tubuh.

Tahap enzim tubuh yang bagus dapat memproses kesemua EPA, DHA, ALA dan lain-lain yang lagi yang terkandung dalam Omega 3 dengan maksima. Tak guna juga kita ambil makanan yang tinggi kandunga DHA, EPA dan lain-lain kalau enzim tubuh tidak berfungsi dengan baik.

Jadi amat penting pastikan tubuh dalam keadaan sihat supaya kesemua zat dan nutrien dari makanan dapat diserap dengan baik.


26 Manfaat Omega 3 Dalam Omega Guard Shaklee

1.  Omega 3 mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS wanita
2.  Melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan
3.  Mencegah salur darah dari tersumbat
4.  Omega 3 dapat mengelakkan strok
5.  Mengekalkan tekanan normal darah
6.  Membantu mengurangkan ketegangan urat leher
7.  Mengurangkan sakit kepala
8.  Merendahkan kolestrol
9.  Omega 3 dapat mencegah pembekuan darah dalam badan
10. Kekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL
11. Mengawal masalah obesiti
12. Mengurangkan risiko penyakit jantung
13. Sangat bagus untuk ibu hamil - membantu tumbesaran dan perkembangan 
      otak janin
14. Meningkatkan perkembangangan memori janin dan kanak-kanak
15. Meningkatkan sistem imun tubuh dan sangat bagus untuk kesihatan kanak-kanak
16. Membantu menyihatkan paru-paru
17. Omega 3 juga boleh memperbaiki masalah alahan kulit seperti eczema, psoriasis, dll
18. Mengurangkan demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE 
      (lupus erythematosus)
19. Omega 3 juga membantu memperbaiki penyakit buah pinggang
20. Membantu menentang kanser paru-paru, payudara, kanser prostat dan kanser kolon.
21. Membantu meningkatkan kesihatan hati selepas pembedahan
22. Membantu pankreas pesakit kanser berfungsi dengan lebih baik 
23. Memelihara fungsi-fungsi sendi
24. Mencegah penyakit gout

Selain itu, Omega 3 yang tekandung dalam Omega Guard Shaklee membantu memperbaiki masalah berkaitan otak seperti :-

- Mencegah insomnia
- Mengurangkan tekanan emosi
- Mengurangkan kemurungan dan kebimbangan
- Membantu memperbaiki masalah autism
- Membantu memperbaiki masalah kanak-kanak hyperactive
- Mengurangkan masalah schizophrenia
- Mengurangkan masalah lupa pada wanita yang telah melahirkan anak

Berminat untuk mendapatkan OMEGA GUARD?

Hubungi Sya,

Puan Sya
SMS/Whatsapp 010-278 3044 / 019-7907970
BBM Pin : 288F2692

WeChat ID : aisyaimaan

COD bagi kawasan Seremban, Seremban 2, Seremban 3, Senawang, Ampangan, Paroi, Rasah dan kawasan sekitar


Share:

Thursday, 28 February 2013

GLA Complex Untuk Masalah Kitaran Haid Tidak Teratur

Haaaaa, Jangan nak kelentong korang2 yang bace nie xde yang periodnye cun je tiap2 bulan...mesti ade or penah period tunggang langangkan? 

Ade antara kawan2 sya yang mengadu... Period kejap datang pas tu 2-3 months xde period pas tu period balik lameee smpai 2-3 weeks pas tu 4-5 bulan baru period balik... Ade ke antara readers2 yang mengalami menstrual cycle yang mcm nie?? Kalu ade sebaiknya kene la jumpa doc untuk tau apa masalah kita..

Sebagai seorang perempuan, kita seharusnya tau KITARAN HAID kita setiap bulan... Mesti ade yang tertanya2 macam mana nak kira period cycle? macam mana kita nak tau waktu subur kita? Ok2, Sya dulu pon cam tu jugak... Tertanya2 dalam pale nie.. Macam2 persoalan lagi2 selepas kawin... Kita mesti kene alert semua tu.. Ye la kan, bile dah kawin mesti kita nak tau date 1st period sbb melalui date tu jugak la kite boleh menentukan usia kandungan bile kite preggy!! Yeaaaa :)


Ini adalah contoh kiraan Kitaran Haid Normal bagi setiap wanita.. 

Pada hari pertama kita turun period, date tu yang akan dikira sehingga 28 hari berikutnya untuk period seterusnya.. 28 hari diambil kira kerana itu merupakan kiraan bagi kitaran haid wanita normal. Kalau lewat 1-7 hari tu mula lah resah kan...hehe.. Time tu g la farmasi beli UPT kit... Mane lah tau LEKATTTT ;)

Waktu Subur bagi wanita yang normal kitaran haidnya adalah pada hari ke 11-15... time tu leh pulun la ye....Oopppsss, terlebey sudaa....hikhikhik :)

Kebiasannya pada hari ke 11-15 nie cairan yang keluar dari vagina cair seperti gam dan tidak berketul... Itu jugak menandakan, "Hubby, Yess! I'm Ready for the game.."



Back to the post tittle, Period tunggang langgang selepas penat becerabeh pasal period cycle kan.. hehe.. Untuk wanita yang mengalami keadaan seperti ini, boleh untuk mengamalkan GLA COMPLEX untuk memperbetulkan kitaran haid anda..





Testi Dari Cust Berkaitan GLA COMPLEX...




Apa khasiat GLA nie??

Antara khasiat GLA COMPLEX nie adalah :-

  • Membantu mengawal dan mengaturkan kitaran haid bagi kitarannya yang tunggang langgang tuu..
  • Membantu meningkatkan KESUBURAN bagi yang sgt2 inginkan cahaya mata....
  • Membantu melegakan PMS (sgt xsukeee period paid!!)
  • Membantu dalam melambatkan menoposs :)
  • Menguatkan kuku dan rambut 
  • Menjadikan kulit lebih berseri2 glowing2 dan sihat 
  • Membantu menangani EKZEMA
  • Mengawal kencing manis dan darah tinggi 
  • Mengawal kolestrol dalam badan
  • Untuk funsi saraf
  • Menguatkan imuniti tubuh
  • Mengurangkan blood-clot yang boleh menyebabkan heart attack!

Terlalu banyak kebaikan dalam setiap biji GLA nie.. Yang penting kesihatan terjamin..

Segala penyakit datangnya dari Allah SWT dan dari DIA jugak kita minta untuk menyembuhkan... Dalam pada berdoa usaha pon penting yee... doa tanpa usaha umpama kapal tanpa nakhoda :)



Hubungi Sya,
Puan Nisya
SMS/Whatsapp 010-278 3044
BBM Pin 288F2692

COD bagi kawasan Seremban, Senawang, Ampangan, Paroi dan kawasan sekitar



 
 
Share:

Friday, 15 February 2013

Alfalfa Untuk Merawat Keputihan


Rata-rata wanita sekarang mengalami KEPUTIHAN kan?? Mesti ade yang malu nak sharing sbb beranggapan bende nie P&C..Btol x??

Untuk pengetahuan semua, masalah KEPUTIHAN nie seharusnya dirawat supaya tidak memudaratkan kesihatan. Bagi anak dara mungkin ada yang x ambil kisah sgt, ye la kan ANAK DARA la katakan.. TETAPI!! Harus diingat, jika dari anak dara tidak dirawat dan tidak diendahkan, tidak mustahil apabila berkahwin nnt pelbagai penyakit  akan TERJANGKIT kat body kita...Nauzubillah Min Zalik....

To Be Honest, Sya pon ade masalah keputihan since sekolah lg..Tp so far xteruk laa... Time anak dara xde la pk kan sgt sbb keputihan pon xteruk.. Sumenya normal.. TAPI, start mengandungkan Imaan, keputihan Sya makin banyak dan itu MEMBIMBANGKAN Sya.. Bukan apa, bila preggy dan ada pulak KEPUTIHAN nie jadi sgt2 xselesa..Pada sesape yang penah mengalaminya mesti tau camne perasaan xselesa tu..

So time tu nak selesaikan masalah tu Sya rebus daun sireh dan airnye dijadikan Feminine Wash... Alhamdulillah ade berkurangan la tp still ade keputihan lg laa..So selame preggy Imaan Sya amalkan cara tradisional aje :)

Time preggy Imaan xtau lagi pasal Vit Shaklee nie..Kalau tau lame dah amalkan sebab keberkesanannya mmg terbukti...So, preggy 2nd time nie dah expose dgn Shaklee soooo ape lagi kan, stdy cket pasal product mane yg elok dan mujarab untuk Ibu mengandung yang  ada masalah keputihan... Nak tau apa???

Alfalfa (S) - 330 Biji
Alfalfa (L) - 700 Biji

Yesss!! Inilah ALFALFA COMPLEX... Bagi anak dara, wanita dah sudah berkahwin boleh mencuba ALFALFA COMPLEX untuk alami sendiri kesannya.. Bagi Ibu mengandung, anda tidak digalakkan mengambil ALFALFA COMPLEX semasa hamil TETAPI disarankan mengambil VITA LEA IRON FORMULA kerana didalam Vita Lea juga ada mengandungi alfalfa yang mana peratus kandungan nya tidak terlalu tinggi dan sgt sesuai untuk Ibu Hamil..

Disini saya ade attach kan article daripada sebuah majalah.. Sorry lupe name majalah...hehe..Hope korang baca dan fahamkan betul2 kenapa KEPUTIHAN harus dirawat......


Inilah rupanye saluran Miss V kite dijangkiti bakteria penyebab keputihan... Anda semua pasti xmahu keadaan seperti ini mengganggu hidup seharian anda kan?? Sooo?? Cegah la sebelum melarat.....


AL-KISAH.....

"Keputihan atau lendir yang keluar melalui vagina sering kali menjadi igauan ngeri buat kaum wanita. Selain memberikan rasa yang tidak selesa, ia mampu menimbulkan bau yang kurang menyenangkan. Tentunya perasaan rendah diri mula menghantui tatkala bersama dengan suami.

Keputihan adalah berbeza bagi setiap wanita. Terdapat segelintir wanita yang hanya mempunyai kuantiti keputihan yang sedikit, ada yang berketul-ketul, ada yang mengeluarkan cecair kekuning-kuningan serta berbau, malah terdapat juga yang mempunyai keputihan seperti cecair biasa dan tidak berbau.

Walau bagaimanapun, tahukah anda keputihan sebenarnya memainkan peranan yang penting dalam kehidupan harian kita. Cecair keputihan sebenarnya melindungi faraj daripada mengering atau sakit sebagaimana yang berlaku kepada wanita yang sudah lanjut usia atau menopaus. Dengan wujudnya keputihan ini, ia mampu mengawal lembapan semula jadi yang wujud di sekeliling dinding faraj.

Cecair keputihan ini juga penting bagi melicinkan proses hubungan kelamin. Ia membantu proses pergerakan sperma ke ovum wanita. Bagi wanita yang telah mengalami proses menopaus, dinding faraj akan mengeluarkan darah akibat daripada kekeringan di sekitar dinding faraj. Dalam peringkat remaja, keputihan akan menjadi tidak menentu berdasarkan hormon yang dikeluarkan oleh tubuh sepanjang hari selain daripada keseimbangan pemakanan yang diambil seharian.

Namun, anda perlu ingat sekiranya keputihan itu terlalu banyak dan mendatangkan bau yang tidak menyenangkan, anda dinasihatkan untuk mendapatkan rawatan doktor. Ini bagi mengelakkan anda dijangkiti kuman sifilis atau gonorea yang menyerang alat kelamin akibat daripada hubungan intim atau mungkin disebabkan jangkitan kuman punca kanser servik.

Cecair keputihan ini adalah disebabkan oleh rembesan hormon estrogen dan progesteron yang terdapat di dalam darah. Jika ia dirembeskan secara berlebihan, maka keputihan akan bertambah banyak. Ketika hamil, hormon tersebut akan dirembeskan secara berlebihan dan menyebabkan wanita hamil mempunyai keputihan lebih banyak. Selain itu, bagi mereka yang mengambil pil hormon seperti pil perancang keluarga juga akan mengeluarkan keputihan yang berlebihan. Emosi yang tidak terkawal juga akan mengganggu hormon tersebut dan menyebabkan berlakunya pengeluaran keputihan secara berlebihan.

Masalah keputihan serius yang tidak dikawal boleh menyebabkan kemandulan kepada penghidap. Ini kerana, kuman tersebut boleh menyerang ke kawasan tiup falopian. Selain itu, ia juga boleh menyebabkan kesakitan ketika haid dan pendarahan yang banyak selepas melakukan hubungan intim. Walau bagaimanapun, kuman yang menyerang faraj dan pangkal rahim lebih ringan. Namun, boleh menimbulkan kesakitan ketika bersetubuh dan pendarahan selepas bersetubuh. Tetapi ia tidak menyebabkan kemandulan.

Tahukah anda?
Keputihan yang normal adalah jernih, tidak berbau dan tidak menimbulkan rasa gatal pada permukaan faraj. Manakala keputihan yang abnormal berwarna putih pekat atau seperti nanah serta berbau busuk dan diiringi rasa gatal di kawasan sekitar faraj. Terdapat juga yang berwarna coklat kemerahan kerana bercampur darah. Jika masalah ini berlaku kepada anda, dapatkan rawatan doktor dengan segera.

Jenis jangkitan
Kuman: Bakteria jenis E-Coli sering menjangkiti faraj dan sistem peranakan. Selain itu, kuman jenis sifilis dan gonorea juga antara kuman yang menjangkiti alat kelamin. Ia biasanya berlaku akibat daripada hubungan intim yang tidak selamat. Jika anda mengalami gejala seperti pengeluaran lendir berwarna kehijauan, gatal dan berbau dapatkan nasihat doctor dengan segera.

Kulat: Jangkitan kulat seperti monilia atau candida sering kali menjangkiti wanita hamil dan mereka yang menghidap kencing manis."


MENCEGAH LEBIH BAIK DARI MERAWAT......



Hubungi Sya,
Puan Nisya
SMS/Whatsapp 010-278 3044
BBM Pin 288F2692

COD bagi kawasan Seremban, Senawang, Ampangan, Paroi dan kawasan sekitar
Share:

Tuesday, 12 February 2013

TESTIMONI : " Pemain Bola Sepak Kata ESP & Ostematrix buat Badan Rasa Ringan "

Alhamdulillah sangat2 sebab tak putus2 dapat feedback yang sangat2 best dari cust... Lepas satu, satu feedback keberkesanan vitamin and supplement yang deme2 tu amek untuk kesihatan... Alhamdulillah...TQ ALLAH :)

# TESTIMONI
 - Customer Sya yang merupakan Pemain Bola Sepak Pasukan Negeri Sembilan.


So semestinya beliau memerlukan tenaga yang sgt optimum...Beliau menghubungi saya dan bertanyakan vita ape yang boleh Sya suggestkan untuk seorang yang aktif seperti beliau....


Alhamdulillah sya suggestkan beberapa vitamin yang sememangnya diperlukan oleh tubuh.. Selain itu juga, beliau juga inginkan supplement untuk isteri tersayang yang sedang menyusukan baby... SALUTE laaa bro! Suami Mithali namanya nie..


BBM yang diterima dari beliau, hanya selepas sehari beliau mengambil OSTEMATRIK dan ESP! ESP adalah minuman PROTEIN yang dapat membekalkan tenaga tambahan kepada tubuh... Banyak khasiat ESP yang diperlukan oleh tubuh kita.. Lagi2 beliau seorang yang setiap hari akan menggunakan tenaga yang lebih untuk kekal aktif...


Bukan setakat untuk AHLI SUKAN sahaja, bahkan rangkaian vita dan suplement dari SHAKLEE dirumuskan khas untuk setiap peringkat golongan.. Dari wanita muda yang belum berkahwin sehingga ibu yang sedang mengandung, ibu yang sedang menyusukan anak sehingga ke wanita dewasa yang menghadapi masalah kesihatan....


Buat anda yang rajin bersukan, saya cadangkan mengambil ESP dan Ostematrix seperti abang ni. Kalau nak best lagi sila add on Performance Drink yer.

Hubungi Sya,
 

Puan Nisya
SMS/Whatsapp 010-278 3044
E-mail : aisyaimaan87@gmail.com

COD bagi kawasan Seremban, Senawang, Ampangan, Paroi dan kawasan sekitar
Share:

Tuesday, 5 February 2013

KITA TIRU YAHUDI!

FISH OIL?? 

Ape tu??

Sedap ke??

Sape yg kena makan FISH OIL tu??

Kebaikan die utk kesihatan pulak ape??

Amboi2...kemain lagi korang bertanya kan?? bertalu2 indox Sya dengan pertanyaan2 dari kengkawan pasal FISH OIL nie..Sabaq naaaa... Cheq story satu per satu naaa... hikhikhik...

FISH OIL or we call it OMEGA GUARD merupakan MINYAK IKAN TERBAIK DI DUNIA!! wow...soo bila yang TERBAIK semestinya KHASIAT nye pon TERBAIIKKKK punyeeee kan :)

So back to the POST TITTLE.... KITA TIRU YAHUDI?? Jangan lee pk bukan2..kite tiru bende yang baik..hehe.. Actually u olss perasan x kebanyakkan barang2 yang ade di dunia nie sape yang monopoli penciptaan nya? pengasasnye? ORANG YAHUDI?? yeeeeessss!! that's true and that the fact!! tp macam mana deme2 nie boleh bijak2 belake?? Haaa nak tau rahsia disebalik tabir pembikinannyee??

BACA NIE.....


"Setelah berada 3 tahun di Israel kerana menjalani housemanship dibeberapa hospital disana, ada beberapa perkara yang menarik dapat saya perhatikan untuk dijadikan tesis ini, iaitu “Mengapa Yahudi Bijak?”. Memang tidak dapat dinafikan ramai cendikiawan berbangsa Yahudi, dari segala bidang, Engineering, musik, saintis dan yang paling hebat ialah bidang perniagaan, dimana ia memang paling tersohor. Hampir 70% perniagaan di dunia dikuasai oleh kaum Yahudi, dari kosmetik, pakaian, pemakanan, senjata, perhotelan, perfileman diHollywood dan sebagainya.

Ketika tahun kedua, akhir bulan December 1980 dan sedang saya menghitung hari untuk pulang ke California saya terfikir apakah sebab nya kaum Yahudi begitu pintar? Kenapa tuhan memberi kelebihan kepada mereka? Apakah ini suatu kebetulan? Atau olah manusia sendiri? Adakah bijak boleh dijana? Seperti kilang pengeluaran?

Maka saya pon tergerak membuat tesis untuk Phd saya, disamping kebaikan untuk umat sejagat dan dapat hidup secara harmoni. Untuk pengetahuan anda tesis yang saya lakukan ini mengambil masa hampir lapan tahun, ini kerana untuk mengumpulkan data-data yang setepat mungkin.

Antara data-data yang saya kumpulkan ialah pemakanan, adat resam, ugama, persiapan awal untuk melahirkan zuriat dan sebagainya dan data data tadi saya cuba bandingkan dengan bangsa dan kaum kaum lain.

Marilah kita mulakan dengan persiapan awal melahirkan zuriat. Di Israel, setelah mengetahui yang sang ibu sedang mengandung, pertama kali saya perhatikan ialah, sang ibu akan sering menyanyi dan bermain piano dan si ibu dan bapa akan membeli buku metamatik dan menyelesaikan masalah metamatik bersama suami, saya sungguh hairan kerana teman saya yang mengandung sering membawa buku metamatik dan bertanya kepada saya beberapa soalan yang beliau tak dapat menyelesaikanya, oleh kerana saya memang minat tentang metamatik, tentu saja dengan senang saya bantu beliau. Saya bertanya kepada beliau, adakah ini untuk anak kamu? Beliau menjawab, “ia, ini untuk anak saya yang masih didalam kandungan, saya sedang melatih otak beliau, semuga ia menjadi genius apabila dewasa kelak” Perkara ini membuat saya tertarik untuk mengikut perkembangan beliau seterusnya. Berbalik kepada metamatik tadi, tanpa merasa jenoh beliau membuat latihan metamatik sehingga beliau melahirkan anak.

Seperkara lagi yang saya perhatikan ialah pemakanan beliau, sejak awal mengandung beliau gemar sekali memakan kacang badam dan korma bersama susu , dan untuk tengah hari makan utama beliau ialah roti dan ikan tanpa kepala bersama salad yang digaul dengan badam dan berbagai jenis kekacang, menurut beliau daging ikan sungguh baik untuk perkembangan otak dan kepala ikan mengandungi kimia yang tidak baik yang dapat merosakkan pengembangan dan penumbuhan otak anak didalam kandungan. Menurut beliau ini adalah adat orang orang yahudi ketika mengandung dan ianya menjadi semacam kewajipan untuk ibu ibu yang sedang mengandung mengambil pil minyak ikan.

Ketika saya diundang untuk makan malam bersama orang orang Yahudi, perkara pertama yang saya perhatikan ialah menu mereka. Setiap undangan yg sama perhatikan ialah mereka gemar sekali memakan ikan (hanya isi atau fillet) dan biasanya daging tidak akan ada bersama dimeja jika ada ikan, menurut mereka, campuran daging dan ikan tak elok dimakan bersama. Salad dan kacang adalah suatu kemestian, terutama badam.

Seperkara yang pelik ialah mereka akan memakan buah buahan dahulu sebelum memakan hidangan utama. Jangan terperanjat jika anda diundang kerumah Yahudi anda akan dihidangkan buah buahan dahulu. Menurut mereka, dengan memakan hidangan kabohidrat (nasi atau roti) dahulu kemudian buah buahan, ini akan menyebabkan kita merasa ngantuk dan lemah dan payah untuk memahami pelajaran disekolah.

Di Israel, merokok adalah taboo, apabila anda diundang makan dirumah Yahudi, jangan sekali kali merokok, dan tanpa malu mereka akan menyuruh anda keluar dari rumah mereka dam merokok diluar rumah mereka. Menurut saintis di Universiti Israel, siasatan menunjukkan nikotin dapat merosakkan sel utama pada otak manusia dan akan melekat pada genes, ini bermakna keturunan perokok bakal membawa generasi yg cacat otak ( bodoh atau lembab). Suatu penemuan yg dahsyat ditemui oleh saintis yg mendalami bidang genes dan DNA. Para perokok harap ambil perhatian. (Ironi nya, pemilik pengeluar rokok terbesar adalah …… tekalah sendiri..!)

Perhatian saya selanjutnya ialah melawati tadika mereka, Pemakanan anak anak tadi cukup dikawal, makanan awal ialah buah buahan bersama kacang badam, diikuti dengan menelan pil minyak ikan (code oil lever) Didalam pengamatan saya, kanak Yahudi sungguh bijak dan rata rata mereka memahami 3 bahasa iaitu Hebrew, Arab dan Inggeris dan sedari awal lagi mereka telah dilatih bermain piano dan violin, ini adalah suatu kewajipan. Menurut mereka bermain musik dan memahami nota notanya dapat meningkatkan lagi IQ kanak kanak dan sudah tentu bakal menjadikan budak itu bijak.

Ini menurut saintis Yahudi, gegaran musik dapat stimulate (semacam senaman untuk otak) maka itu terdapat ramai sekali genius musik terdiri dari kaum Yahudi.

Seterusnya ke darjah 1 hingga 6, anak anak Yahudi akan diajar metamatik berkonsepkan perniagaan dan pelajaran sains amatlah diberi keutamaan. Di dalam perhatian peribadi saya, perbandingan dengan anak anak di California, ianya jauh berbeza tentang IQ dan boleh saya katakan 6 tahun kebelakang!!!. Segala pelajaran akan dengan mudah di tangkap oleh anak Yahudi. Selain dari pelajaran tadi sukan juga menjadi kewajipan bagi mereka dan sukan yg diberi keutamaan ialah memanah, menembak dan berlari, menurut teman saya ini, memanah dan menembak dapat melatih otak mem fokus sesuatu perkara disamping mempermudahkan persiapan untuk perhidmatan negara.

Selanjutnya pemerhatian saya menuju ke sekolah tinggi (menengah) disini murid murid ditekan dengan pelajaran mata sains dan mereka digalakkan mencipta produk, segala projek mereka walaupon kadangkala kelihatannya lucu dan mengarut, tetap diteliti dengan serius apatah lagi ianya berupa senjata, perubatan dan engineering, idea itu akan dibawa ke institute tinggi di Politeknik dan Universiti.

Satu lagi yg di beri keutamaan ialah fakulti perniagaan. Saya sungguh terperanjat melihat mereka begitu agresif dan seriusnya mereka tentang perniagaan. Diakhir tahun diuniversiti, para penuntut dibidang niaga dikehendaki melakukan projek dan memperaktik kanya dan anda hanya akan lulus jika kumpulan anda(10 pelajar setiap kumpulan) dapat keuntungan sebanyak $US1juta! Anda terperanjat? Itulah kenyataan, dengan rangkaian seluruh dunia dan ditaja sepenuhnya oleh syarikat milik Yahudi, maka tidak hairanlah mereka dapat menguasai ½ perniagaan didunia! Siapakah yg mencipta design Levis yg terkini? Ianya dicipta di Universiti Israel oleh fakulti bisnes dan fesyen.

Pernahkah anda melihat cara orang Yahudi melakukan ibadah mereka? Salah satu caranya ialah dengan menggoyangkan kepala mereka, menurut mereka ini dapat mengaktifkan otak mereka dan menambahkan oksijan dikepala, banyak ugama lain di Timur Tengah, seperti Islam juga ada menyuruh umatnya menunduk atau menggoyangkan kepala, ini guna dapat mensimulasikan otak kita supaya bertambah aktif. Lihat orang orang Jepun, mereka sering menunduk nundukkan kepala dan ianya sebagai adat. Ramai orang orang Jepun yg pandai? Adakah ianya sebagai kebetulan? Kegemaran mereka ialah sushi (ikan mentah). Adakah ini kebetulan? Fikirkanlah!
Berpusat di New York, Dewan perniagaan Yahudi bersedia membantu mereka yg berminat untuk melakukan bisnes (sudah tentu untuk Yahudi sahaja) jika mereka ada idea yg bernas, jawatan kuasa akan memberi pinjaman tanpa faedah dan pentadbir dari jawatan kuasa tadi akan bekerjasama dengan anda untuk memastikan yg perniagaan mereka menurut landasan yg betul. Maka itu lahirlah Starbuck, Dell comptr, Cocacola, DKNY, Oracle, Perfileman di Hollywood, Levis, Dunkin Donut dan ada beratus kedai ternama dibawah naungan dewan perniagaan Yahudi di New York. Graduan Yahudi dari fakulti perubatan New York akan disarankan untuk mendaftar dipersatuan ini dan digalakkan memulakan klinik mereka sendiri dengan bantuan wang tanpa faedah, barulah saya tahu mengapa hospital di New York dan California sentiasa kekurangan doktor pakar.

Kesimpulanya, pada teori saya, melahirkan anak dan keturunan yg bijak boleh dilaksanakan dan tentunya bukan semalaman, ianya memerlukan masa, beberapa jenerasi mungkin? Persiapan awal adalah ketika sang ibu mengandung, galakkanlah siibu melakukan latihan metamatik yg mudah tetapi konsisten disamping mendengar musik klasik. Seterusnya ubahlah cara pemakanan, makanlah makanan yg elok dan berhasiat yg baik untuk otak, menghayati musik sejak kecil adalah baik sekali untuk penumbuhan otak kanak kanak, dengan bermain piano dan violin sudah tentu dapat melatih anak anak mencerdaskan otak mereka demikian juga sukan yg memerlukan konsetrasi yg tinggi, seperti memanah, bola keranjang, dart dan menembak.
Merokok menjanjikan jenerasi yg moron (goblok) dan sudah tentu genes bodoh akan mengikut ke jenerasi siperokok. Lawatan saya ke Singapore pada tahun 2005 amat memeranjatkan sekali, disini perokok seperti dianak tirikan dan begitu susah sekali untuk perokok dan anda tahu berapa harga sekotak rokok? US$ 7 !!! ini bersamaan perbelanjaan sehari untuk makan anda!! Saya puji sekali sikap pemerintah Singapore dan menkjubkan sekali!!! dan seperti Israel ianya begitu taboo dan cara pentadbiran dan segi pembelajaran mereka hampir serupa dengan Israel, maka itu saya lihat banyak institusi pelajaran mereka bertaraf dunia walaupon hakikat nya negeri Singapore hanyalah sebuah pulau sebesar Manhattan!!

Anda mungkin muskil, benarkah merokok dapat melahirkan jenerasi goblok, saya telah menemui beberapa bukti menyokong teori ini. Lihat saja Indonesia, jika anda ke Jakarta, dimana saja anda berada, dari restoran, teater, kebun bunga hingga kemusium hidung anda akan segera terbau asak rokok! Dan harga rokok? Cuma US$ .70cts !!! dan hasilnya? Dengan penduduknya berjumlah jutaan orang berapa banyak kah universiti terdapat disana? Hasil apakah yg dapat dibanggakan? Teknologi? Jauh sekali. Adakah mereka dapat berbahasa selain dari bahasa mereka sendiri? Mengapa mereka begitu sukar sekali menguasai bahasa Inggeris? Ditangga berapakah kedudukan mereka di pertandingan metamatik sedunia? Adakah ini bukan akibat merokok? Anda fikirlah sendiri.

Di tesis saya ini, saya tidak akan menimbulkan soal ugama atau bangsa, adakah Yahudi itu zalim sehingga diusir dari semenjak zaman Paraoh hingga ke Hitler, bagi saya itu isu politik dan survival, yg ingin saya ketengahkan ialah, mampu kah kita dapat melahirkan jenerasi yg bijak seperti Yahudi? Jawabanya ialah mungkin dan tidak mustahil dan ianya memerlukan perubahan, dari segi pemakanan dan cara mendididik anak dan saya kira hanya memerlukan 3 jenerasi sahaja. Ini dapat saya lihat sendiri tentang cucu saya, ini setelah saya mengajar anak saya melalui program yg telah saya nyatakan diatas tadi, pada umur 9 tahun (cucu saya) dia dapat menulis esay sepanjang 5 mukasurat penuh. Esay nya hanyalah mengenai Mengapa saya gemarkan tomato!

Selamat sejahtera dan semuga kita dapat melahirkan manusia yg bijak dan bersifat mulia untuk kebaikan manusia sejagat tanpa mengenal batasan bangsa."

So?? Anda inginkan anak2 sebijak mereka dalam segala hal?? Memang kita marah dengan bangsa Yahudi sbb mereka kejam.. Kita amek dari sudut positif mereka..Maksudnya kite tiru cara mereka untuk melahirkan anak dan generasi yang bijak! 

Macam mana?? Bagi IBU2 MENGANDUNG, makan OMEGA GUARD untuk perkembangan otak janin dan tumbesaran yang baik...

DAPATKAN DEGERA!!!!


BERMINAT DENGAN VITA DARI SHAKLEE?? BOLEH CONTACT/WHATSAPP SYA 010-278 3044 OR ELSE BBM 288F2692


COD AREA SEREMBAN/SENAWANG/PAROI/AMPANGAN DAN KAWASAN SEKITARNYA...

PLACE YOUR ORDER NOW!! HURRY!! HURRY!! :)
 

Share: